[Only registered and activated users can see links. ]


اگر مقالات ما در پرتال را خوانده باشید؛ با عبارت نرخ تبدیل آشنایی دارید. نرخ تبدیل سایت یکی از مهم ترین معیارهای موفقیت وب سایت است. افزایش نرخ تبدیل می تواند نشان دهد که یک وب سایت در رسیدن به اهداف و فروش محصولات خود به موفقیت دست یافته است.

نرخ تبدیل در حقیقت ترجمه عبارت انگلیسی Conversion Rate است و البته به علم بهینه سازی نرخ تبدیل یا همان Conversion Rate Optimization نیز گفته می شود. در نرخ تبدیل با مفهوم دیگری مانند ROI یا بازگشت سود حاصل از سرمایه نیز سر و کار داریم. به دست آوردن ROI می تواند در محاسبه نرخ تبدیل به شما کمک کند.



نرخ تبدیل، در حقیقت برابر است با نسبت مشتریان هدف، نسبت به تعداد کل بازدیدکنندگان سایت. برای مثال، اگر هدف تعریف شده شما، عضویت کاربران در سایت تان باشید و از 100 نفر بازدیدکننده ای که در یک روز به سایت شما آمده اند، 2 نفر به عضویت سایت تان در آمده اند. بنابراین نرخ تبدیل سایت شما 02/0 است. همچنین، اگر هدف سایت شما فروش یک محصول خاص باشد و از 1000 بازدیدکننده، تنها یک نفر محصول شما را خریداری کند، به این ترتیب نرخ تبدیل سایت شما 001/0 است.

به دست آوردن بازدیدکننده برای سایت، کاری بسیار پر هزینه است. برای به دست آوردن بازدید کننده شما باید از روش های مختلف بازاریابی آنلاین، سئو، تولید محتوا و [Only registered and activated users can see links. ] استفاده کنید. بر اساس آمار به دست آمده، هزینه ای که برای آوردن هر بیننده به سایت انجام می شود به طور متوسط در حدود 60 تومان است. به عنوان مثال اگر شما بخواهید 1000 بیننده را به سایت خود بیاورید مبلغی معادل 60.000 تومان باید هزینه کنید. حال اگر نرخ تبدیل شما 0.0001 باشد، این به این معنا است که از این 1000 نفر یک نفر خریدار محصول شما خواهد بود و شما باید به ازا فروش محصول خود مبلغی بیش از 60.000 تومان سود داشته باشید.

چگونه می توان نرخ تبدیل را افزایش داد؟
تحلیل آمارهای وب سایت
با روش های تحلیل سایت شما می توانید نقاط کور سایت خود را پیدا کنید. می توانید بفهمید که در چه مراحلی از فرآیند خرید از سایتتان ریزش سایت زیاد است و افراد از خرید منصرف می شوند و یا چه مشکلاتی در سایت وجود دارد که باعث می شود افرادی که به سایت شما می آیند از خرید منصرف شوند یا محصول شما توجه آنها را جلب نکند؟ روش های زیادی برای تحلیل محتوا و چیدمان اطلاعات سایت وجود دارد که نقاط ضعف سایت شما را مشخص می کنند و پس از برطرف کردن آنها شما می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

فرض کنید نرخ تبدیل سایت شما از 0.0001 به 0.01 افزایش پیدا کند. در این صورت از 1000 نفری که به سایت شما هدایت شده اند 10 نفر خرید می کنند و قطعا سود شما افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

انجام تبلیغات شخصی سازی شده و هدفمند
فرض کنید شما یک وب سایت در زمینه فروش لباس ورزشی دارید و برای آوردن بیننده به سایت خود در یک سایت ورزشی تبلیغ کرده اید. در اینصورت قطعا نرخ تبدیل سایت شما نرخ مناسبی خواهد بود. اما اگر در یک سایت که بیننده آن بانوان هستند تبلیغ کنید نرخ تبدیل بسیار پایینی خواهید داشت چون افرادی که به سایت شما آمده اند مشتری بالقوه محصولات شما نیستند و طبیعی است که از شما خرید نکنند. پس هدفمند تبلیغ کنید.

افزایش نرخ تبدیل ساده ترین و موثر ترین روش افزایش فروش یک کسب و کار آنلاین است. روش های مختلف تحلیل وب سایت می توانند به شما کمک کنند تا نرخ تبدیل مناسبی در سایت خود داشته باشید.

تحقیق درباره رفتارها و نیازهای کاربران
در نظر گرفتن خواسته ها و نیازهای مخاطب در هر سایت اینترنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قطعا گرفتن بازخورد از مخاطبان سایت و اعمال نظرات آنها در یک وب سایت می تواند کمک بسیار زیادی به گسترش آن و بهبود نرخ تبدیل آن سایت بکند.

البته عوامل بسیار دیگری مانند تولید محتوا، بهینه سازی سایت، تبلیغات گوگل و ... نیز می توانند بر افزایش نرخ تبدیل سایت شما تاثیرگذار باشند که در آینده آنها را بررسی می کنیم.
[Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، سامانه پیام کوتاه ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ،[Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ] ، [Only registered and activated users can see links. ]