اتمام عملیات حفاظت و بازسازی آرامگاه پیر خموش در مرند

به گزارش دکترای اقتصاد، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی روز سه شنبه 9 دی ماه 1399 ضمن اعلام این خبر، گفت: مرند یکی از شهرستان های عظیم آذربایجان به شمار می آید که در کنار ظرفیت های گردشگری طبیعی و بوم گردی، مواریث تاریخی مهمی همچون آرامگاه پیر خموش، مساجد تاریخی جامع و بازار تاریخی را در دل خود جای داده است.

اتمام عملیات حفاظت و بازسازی آرامگاه پیر خموش در مرند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او در ادامه اعلام کرد: این آرامگاه متعلق به دوره سلجوقیان بوده و این اداره کل طی سال های اخیر بازسازی و سامان دهی این اثر تاریخی و فرهنگی را در دستور کار قرار داده، پس از اجرای مراحل عملیاتی متعدد هم اکنون عملیات بازسازی این بقعه تاریخی به صورت کامل به اتمام رسیده است.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در آخرین عملیات بازسازیی آرامگاه پیر خموش اقداماتی نظیر بازسازی طاق و تویزه، بازسازی دیوارهای آجری، اجرای تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، اجرای قاب بندی دورتادور محوطه و کف سازی با آجر، سنگ و چوب اجرا شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 721

به "اتمام عملیات حفاظت و بازسازی آرامگاه پیر خموش در مرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات حفاظت و بازسازی آرامگاه پیر خموش در مرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید