الکاظمی تعدادی از فرماندهان نظامی را برکنار نموده است

به گزارش دکترای اقتصاد، ایسنا نوشت:در اقدامی نخست وزیر عراق تعدادی از فرماندهان حشد شعبی و ارتش عراق را از پست هایشان برکنار کرد.

الکاظمی تعدادی از فرماندهان نظامی را برکنار نموده است

به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، ناظران تاکید نموده اند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق کوشش می نماید نقش آن فرماندهان را کم تر و نقش نهاد نظامی رسمی عراق را فعال نموده و قانون را إعمال کند.

برجسته ترین آن فرماندهان که برکنار شده اند، حامد الجزائری، فرمانده تیپ 18 حشد شعبی و وعد القدو، فرمانده تیپ 30 و سرلشکر ستاد اسماعیل شهاب المحلاوی، فرمانده عملیات نینوا هستند.

در همین حال، بعضی منابع تاکید نموده اند که فهرست های دیگری از برکناری فرماندهان و مسؤولان دولتی منتشر خواهد شد.

به همین دلیل، انتفاض قنبر، رئیس موسسه آینده در واشنگتن گفت: برکناری افراد و کوشش الکاظمی برای مدیریت بحران میان آمریکا و گروه های عراقی به عنوان یک میانجی گر و طرف سوم فایده بخش نخواهد بود. بازخواست کردن افراد خاصی با برکنار کردن آنها فایده ای نخواهد داشت.

وی توضیح داد: بخشیدن هر کس که سلاح خود را زمین بگذارد، تنها راه حل است.

در همین حال، اعیاد الطوفان، کارشناس امنیتی و استراتژیک توضیح داد: برکنار کردن اسماعیل شهاب المحلاوی، فرمانده عملیات نینوا به این علت بود که وی از تیپ 30 حشد شعبی به فرماندهی وعد القدو (حشد شبکی) برای حمله به داعش در زور و حویجه گنعوص در جنوب موصل یاری کرد و نیروهای نظامی ارتش و پلیس را در شرایط ذخیره قرار داد، بعد از انتها این حمله نیز نیروهای حشد شبکی نپذیرفتند که از این منطقه عقب نشینی نمایند و در آن ماندند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 589

به "الکاظمی تعدادی از فرماندهان نظامی را برکنار نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی تعدادی از فرماندهان نظامی را برکنار نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید