بی اشتهایی در بچه ها از علایم کرونا است؟!

به گزارش دکترای اقتصاد، در این گزارش آمده است: شواهد موجود نشان می دهد که بچه ها آلوده به ویروس کرونای جدید ممکن است بدون علامت باشند یا علایم تب، سرفه خشک و خستگی را نشان دهند.

بی اشتهایی در بچه ها از علایم کرونا است؟!

کووید - 19 طیف وسیعی از گروه های سنی از کودک تا بزرگسال را مبتلا می نماید. سوالی که به دنبال پاسخ آن هستیم این است که آیا بی اشت هایی و حالت تهوع در بچه ها می تواند از علایم ابتلا به کووید - 19 باشد؟ موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در راهنمای پاسخ به پرسش گزارشی با عنوان آیا بی اشتهایی و حالت تهوع در بچه ها می تواند از علایم ابتلا به کووید - 19 باشد را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: شواهد موجود نشان می دهد که بچه ها آلوده به ویروس کرونای جدید ممکن است بدون علامت باشند یا علایم تب، سرفه خشک و خستگی را نشان دهند.

تعداد معدودی از آن ها نیز علایم مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی از جمله گرفتگی و آبریزش بینی را نشان می دهند. بعضی از بچه ها مبتلا هم علایم گوارشی از جمله ناراحتی در شکم، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال داشته اند. در مطالعه ای که روی 25 کودک مبتلا به کووید - 19 انجام شد علایم شایع در آغاز بیماری، شامل تب (52 درصد) و سرفه خشک (44 درصد) بود؛ اما علایم گوارشی مانند اسهال (12درصد) و تهوع (8 درصد) نیز گزارش شد.

در پژوهشی که به آنالیز 10 کودک مبتلا به کووید - 19 پرداخته است بیشتر بچه ها (80 درصد)، سابقه ای از تماس با افراد مبتلا به کووید - 19 یا سابقه سفر به مناطق پرخطر را داشتند و شایع ترین علایم ابتلا در این بچه ها، تب (80 درصد)، سرفه (60 درصد)، گلودرد (40 درصد)، گرفتگی بینی (30 درصد) و عطسه و آبریزش بینی (20 درصد) بود.

در مطالعه ای دیگر نیز بیان شد که معمولا بچه ها مبتلا بدون علامت هستند و در صورت علامت دار بودن، بیشترین علامت، تب و سرفه است. با توجه به شواهد موجود، بچه ها مبتلا به کووید - 19 معمولا بدون علامت هستند و در صورت علامت دار شدن، علایم مختلفی از جمله تب و سرفه را از خود نشان می دهند.

در بعضی موارد، علاوه بر مسائل تنفسی، علایم گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را هم نشان می دهند.

در نتیجه با وجود این که تهوع در بچه ها بیمار شایع نیست، در بعضی مطالعات، جزو علایم همراه گزارش شده است؛ بنابراین در دوران همه گیری کووید - 19 باید مراقب علایم موجود در بچه ها بود و در صورت علامت دار شدن با پزشک یا مراقبین سلامت مشورت کرد.

منبع: فرادید
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 491

به "بی اشتهایی در بچه ها از علایم کرونا است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اشتهایی در بچه ها از علایم کرونا است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید