تمدید محدودیت قرنطینه در 14 شهر آذربایجان

به گزارش دکترای اقتصاد، ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دیروز (جمعه) گفت که محدودیتهای رژیم قرنطینه برای مقابله با این ویروس در 14 شهر این کشور تا 5 اوت (15 مرداد ماه) تمدید می شود .

تمدید محدودیت قرنطینه در 14 شهر آذربایجان

به گزارش امروز رسانه های جمهوری آذربایجان، هیات دولت این کشور با توجه به افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در یک ماه گذشته ، تا 30 تیرماه جاری محدودیتهای سخت قرنطینه ای در 16 شهر از جمله در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان اعمال کرده بود .

این در حالی است که در چند روز اخیر فرایند کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و افزایش تعداد افراد بهبود یافته از این بیماری در جمهوری آذربایجان مشاهده شده بود. بر این اساس در دو شهر از جمله لنکران و ساموخ محدودیتهای سخت رژیم قرنطینه از 30 تیر ماه لغو می شود .

دولت جمهوری آذربایجان اخیرا در راستای دعوت گروه پزشکان مجرب از چند کشور از جمله روسیه ، ترکیه و کوبا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، اقدام کرده است .

همچنین قرار است یک گروه دیگر از پزشکان چینی در آینده نزدیک برای کمک به پزشکان جمهوری آذربایجان وارد این کشور شوند .

در مدت اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای در 14 شهر در جمهوری آذربایجان، خروج شهفرایندان از منزل فقط با دریافت مجوز 3 ساعته از طریق سامانه الکترونیکی وزارت کشور امکان پذیر است.

بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی مقابله با شیوع ویروس کرونا در هیات دولت جمهوری آذربایجان، متروی شهر باکو تا 30 تیر ماه تعطیل و حرکت وسایل نقلیه عمومی در این شهر در روزهای پایانی هفته ممنوع است.

با تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان، ارتش این کشور در کنار پلیس در اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای کمک می کند.

در حال حاضر مراکز تجاری بزرگ و رستوران ها و مراکز تفریحی در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل بوده و میزان جریمه های نقض محدودیت های سخت قرنطینه ای هم افزایش یافته است.

بر اساس آمار رسمی تا به امروز 26 هزار و 636 نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 117 هزار و 805 نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده و 341 نفر نیز جان باخته اند.

در حال حاضر هشت هزار و 490 نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای تخصصی جمهوری آذربایجان تحت درمان قرار دارند .،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 486

به "تمدید محدودیت قرنطینه در 14 شهر آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید محدودیت قرنطینه در 14 شهر آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید