خبرنگاران عبدالله عبدالله تشکیل دولت موقت را به صورت تلویحی پذیرفت

به گزارش دکترای اقتصاد، کابل- خبرنگاران- رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تشکیل دولت موقت را به عنوان یک راه چاره به صورت تلویحی پذیرفت.

خبرنگاران عبدالله عبدالله تشکیل دولت موقت را به صورت تلویحی پذیرفت

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری آوا افغانستان روز چهارشنبه در خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه رئیس جمهوری افغانستان به صراحت مخالفتش را با ایجاد دولت موقت ابراز نموده اما رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به طور تلویحی با این طرح موافقت نموده است.

این منبع به نقل از عبدالله عبدالله نوشته است که دولت موقت راه چاره بحران افغانستان نیست اما تاکید نمود که با این طرح به عنوان بخشی از این راه چاره مخالف نیست.

عبدالله به پایگاه خبری تی آرتی گفته است وقتی درباره یک توافق جامع و فراگیر صحبت می کنیم که همه عناصر را دارد، گاهی اوقات به عنوان راه چاره در این بین دوره هایی وجود خواهد داشت که بخشی از راه چاره دائمی نخواهد بود؛ من مخالف آن نیستم.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزوده است که هرگونه مذاکرات نیازمند انعطاف پذیری است که تا به امروز درجانب طالبان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به بن بست مذاکرات افغانستانی گفته است که مذاکرات درباره مسایل مربوط به دستورکار باید خاتمه یابد تا مذاکرات پیرامون مسایل اساسی شروع گردد.

این در حالی است که به تازگی گزارش هایی از شکسته شدن بن بست مذاکرات دوحه منتشر شده و دو طرف گفته اند که به زودی گفت وگوهای اصلی را شروع خواهند کرد. اما اینکه چگونه موارد اختلافی را حل نموده اند جزئیات آن به صورت رسمی به رسانه ها اعلام نشده است. بعضی منابع گفته اند که هیأت دولت توافقنامه طالبان با آمریکا را به عنوان مرجع پذیرفته و در کنار آن نقش سازمان ملل و خواسته های مردم نیز به عنوان اساس قبول شده است.

بن بست مذاکرات صلح پس از دو ماه گفت وگو برسر دستور کار آن شکسته شد و گفته می گردد که دو طرف پذیرفته اند توافقنامه طالبان و آمریکا، موضع گیری سازمان ملل متحد در قبال صلح و اراده مردم؛ اساس مذاکرات بعدی باشد.

گفت وگوهای صلح بین هیأت مذاکره کننده دولت و گروه طالبان پس از سالها کوشش و آزادی بیش از پنج هزار زندانی طالبان که به گفته معاون رییس جمهور افغانستان شماری زیادی از آنها اکنون به میدان جنگ برگشته اند، در 23 شهریور ما با حضور وزیران خارجه شمار زیادی از کشورهای منطقه و دنیا شروع شد و تا به امروز که بیش از دو ماه از آن می گذرد، هیچ پیشرفتی نداشته و این شرایط باعث ناامنی مردم و آگاهان سیاسی و حتی شکوه دولت مردان افغانستان نیز شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 713

به "خبرنگاران عبدالله عبدالله تشکیل دولت موقت را به صورت تلویحی پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عبدالله عبدالله تشکیل دولت موقت را به صورت تلویحی پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید