خبرنگاران هشدار در خصوص سوء استفاده افراطی ها از شرایط کرونایی آلمان

به گزارش دکترای اقتصاد، تهران- خبرنگاران- در حالی که محدودیت های کرونا به تدریج برداشته می گردد ، تظاهرات هزاران نفری در خیابان های آلمان سیاستمداران و سازمان های امنیتی این کشور را نگران نموده است.

خبرنگاران هشدار در خصوص سوء استفاده افراطی ها از شرایط کرونایی آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت: مقامات امنیتی آلمان می گویند، افراط گرایان راست گرا کوشش می نمایند از اعتراضات علیه محدودیت های کرونا سوءاستفاده نمایند. در این رابطه توماس هالدن وانگ ، رئیس دفتر فدرال نهاد حفاظت از قانون اساسی به نشریه بیلد گفت: ما روندی را شاهد هستیم که افراط گرایان ، به ویژه افراط گرایان راست گرا ، از این تظاهرات سوء استفاده می نمایند.

همچنین سخنگوی دفتر پلیس جنایی فدرال در مصاحبه با فرانکفورتر آلگماینه تأکید کرد که اردوگاه جناح راست به طور فزاینده ای در این اعتراضات مورد توجه قرار می گیرد.

روز شنبه بار دیگر ، هزاران نفر درمورد محدودیت های بحران کورونا ، در شهرهای متعدد آلمان به خیابان ها آمدند و در این میان تجمعات ضد این تظاهرات نیز وجود داشت.

هالدن وانگ گفت افراط گرایان راست گرایا قشر متوسط جامعه را هدف قرار داده اند و از طرفداران می خواهند که به طور فعال در اعتراض ها شرکت نمایند. این خطر وجود دارد که افراط گرایان راست گرا از ذهنیت خصمانه و اهداف نابودگرانه خود برای رهبری تظاهرات مرتبط با کرونا که هم اکنون توسط شهروندان و مطابق با قانون اساسی انجام می گردد، بهره برداری نمایند.

این در حالی است که شرکت نمایندگان در این اعتراضات انگیزه های یکسانی ندارند. به گفته رئیس دفتر فدرال نهاد حفاظت از قانون اساسی، برلین نگران است که افراط گرایان دقیقاً به همان اندازه که از بحران پناهندگان فرصت طلبی کردند، از شرایط فعلی استفاده نمایند.

بر این اساس هیچ اطلاعی در خصوص نفوذ هماهنگ شده توسط افراط گرایان راست وجود ندارد. اما باید دانست که آنها سعی کردند از شرایط فعلی برای اهداف تبلیغاتی خود بهره برداری نمایند. طبق تحقیقات نشریه فرانکفورتر آلگماینه، احزاب افراطی جناح راست مانند راه سوم ، راست یا NPD از طرفداران خود می خواهند تا به اعتراضات بپیوندند.

از سوی دیگر هورست زهوفر وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی (CSU) به این نشریه گفت که بسیاری از مردم از وجود این گروه ها نگران هستند. بنابراین ، اقدام سریع لازم است. وزیر کشور تأکید کرد: ما همچنین از فعالیت رادیکال های راست گرا و نظریه پردازان توطئه جلوگیری می کنیم.

همچنین پائول زمیاک دبیر کل حزب دموکرات مسیحی (CDU) هشدار داده است که اگر تظاهرات تحت تاثیر و نفوذ افراط گرایان قرار گیرد، جامعه آلمان به خطر می افتد. اشتفان وایل نخست وزیر ایالت زاکسن از حزب سوسیال دموکرات (SPD) نیز به بیلد آم سونتاگ گفت: واقعیات روی میز است و شما نمی توانید به طور جدی درباره اینکه کرونا بهانه یک توطئه است بحث کنید.

هربرت رئول وزیر کشور نوردراین-وستفالن به

روز شنبه چند هزار نفر دوباره در شهرهای مختلف آلمان تجمع کردند تا در برابر محدودیت های کرونایی تظاهرات نمایند. این بار تنها در شهر اشتوتگارت 5000 شرکت نماینده که تعداد قابل ملاحظه ای است وجود داشت. با افزوده شدن شمار تظاهرات نمایندگان ، تعداد زیادی از مردم نیز خارج از منطقه معین شده جمع شدند.

در مونیخ ، تعداد مجاز شرکت نمایندگان در تظاهرات در سایت اکتبرفست 1000 نفر بود. آنها به طور مسالمت آمیز در مکان معین شده اعتراض کردند. با این حال 2500 نفر در اطراف منطقه جمع شده بودند و طبق گفته پلیس مقررات مربوط به حداقل فاصله در این تجمعات نقض شده است.

اواسط اردیبهشت آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد گروه های افراط گرا از شرایط قرنطینه ناشی از شیوع کووید-19 استفاده می نمایند تا ضمن تشدید کوشش برای نفرت پراکنی در رسانه های اجتماعی، جوانان بیشتری را که وقت بیشتری صرف اینترنت می نمایند، استخدام نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 337

به "خبرنگاران هشدار در خصوص سوء استفاده افراطی ها از شرایط کرونایی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار در خصوص سوء استفاده افراطی ها از شرایط کرونایی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید