خبرنگاران 15 پروژه عمرانی و تولیدی در بانه به بهره برداری رسید

به گزارش دکترای اقتصاد، سنندج - خبرنگاران - همرمان با نخستین روز از گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر 14 پروژه برق رسانی و یک واحد فراوری سفره یک بار مصرف در بانه به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 15 پروژه عمرانی و تولیدی در بانه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگاران، رییس شرکت برق بانه روز یکشنبه در آیین افتتاح پروژه های برق رسانی بانه گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 14 پروژه در این شهرستان با اعتبار 24 میلیارد ریال و با پوشش دهی به 700 مشترک به بهره برداری رسید.

صلاح الدین قادری اضافه کرد: این پروژه های شامل احداث خط فشار متوسط هوایی در بلوار کردستان، محله گلشهر و بختیاری است که 400 مشترک در این محله ها از مزایای این طرح ها برخوردار می شوند.

وی به پروژه های روستایی شهرستان نیز اشاره نمود و گفت: در روستاهای انجیله ابراهیمی جنوبی، دوسینه، میرآبادعلیا، سماقان، میرحسام و سونج سفلی 141 دستگاه روشنایی اجرا شده و اصلاح خط فشار ضعیف هوایی روستای گندمان، اصلاح خط فشار متوسط به فشار ضعیف ابولحسن، نژو و کنده سوره از جمله پروژه های اداره برق شهرستان بانه است که 300 مشترک از آن بهره مند می شوند.

قادری ادامه داد: شبکه فشار ضعیف محله های کوی فرهنگیان، حمزه آباد، میدان مروتی، احمدآباد، مولوی و روستای زله نیز اصلاح شده است.

بهره برداری از یک واحد فراوری سفره یک بار مصرف

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه نیز در آیی بهره برداری از این طرح با بیان اینکه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هفت پروژه صنعتی و سرمایه گذاری با اعتبار 270 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد گفت: واحد فراوری سفره یک بار مصرف در سه خط فراوری با اعتبار 30 میلیارد ریال آورده سرمایه گذار و فراوری سالانه 2 هزار و 400 تن سفره یک بار مصرف به بهره برداری رسید.

بایز حسینی با بیان اینکه واحد توسعه این واحد فراوریی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه مالی انجام می گردد، اضافه کرد: در این واحد فراوریی برای 11 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شد.

وی گفت: واحد فراوری سفره یک بار مصرف خاتون از مرداد ماه سال جاری راه اندازی شده و باتوجه به اینکه محصول فراوریی صادرات محور است تا به امروز 600 تن سفره یک بار مصرف به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان بانه 93 پروژه عمرانی و مالی با اعتبار 680 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و 166 برنامه فرهنگی و ورزشی نیز برگزار می گردد.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 844

به "خبرنگاران 15 پروژه عمرانی و تولیدی در بانه به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 پروژه عمرانی و تولیدی در بانه به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید