خبرنگاران 32میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان پرداخت شد

به گزارش دکترای اقتصاد، سمنان- خبرنگاران- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: 32 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به 269 طرح طی سال 98 در این استان پرداخت شد.

خبرنگاران 32میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان پرداخت شد

حبیب الله خجسته پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سهمیه استان سمنان برای سال 98 در بخش مشاغل خانگی 56 هزار میلیارد ریال است که این تسهیلات از تیر 98 ابلاغ شده و تا ابلاغ اعتبار سال آینده فرصت جذب دارد.

وی بیان نمود: در سال گذشته، پرداخت وام مشاغل خانگی به متقاضیان 269 طرح سبب اشتغالزایی برای 305 نفر شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: 392 طرح برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به ارزش 52 میلیارد ریال به بانک های استان سمنان معرفی شد که با پرداخت این میزان وام، زمینه اشتغال 445 نفر فراهم می شود.

وی با بیان اینکه 28 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی هر یک از 2 بانک عامل استان سمنان است، اضافه کرد: 18 میلیارد ریال از مجموع تسهیلات پرداخت شده این بخش در استان به 148 طرح با اشتغالزایی 172 نفر توسط بانک رفاه و 14 میلیارد ریال به 121 طرح و با اشتغالزایی 133 نفر توسط بانک توسعه تعاون تا خاتمه سال 98 پرداخت شد.

وی ابرازداشت: اکنون 57 درصد از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان سمنان جذب شده که باید فرایند آن تسریع یابد.

خجسته پور با اشاره به ثبت نام متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در سامانه ملی کارا، گفت: متقاضیان دریافت وام باید پس از ثبت نام در این سامانه و مراجعه به دستگاه مورد نظر، مدارک مورد نیاز را به منظور بررسی به دبیرخانه کارگروه اشتغال تحویل دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، به نقش آفرینی زنان در عرصه کار و تولید تقاضای این قشر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره و شرح داد: فعالیت در زمینه صنایع دستی مانند قالیبافی، گلیم بافی، کشاورزی و کشت گیاهان دارویی از جمله عمده درخواست های این تسهیلات است.

سهمیه استان سمنان سال 97 از تسهیلات مشاغل خانگی حدود 112 میلیارد ریال بود که حدود 92 درصد سهمیه اعتباری در قالب تسهیلات پرداخت شد.

سال 97، یک هزار و 744 طرح برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های استان سمنان معرفی شد که یک هزار و 232 طرح برای دریافت تسهیلات در بانک ها تایید شد و بقیه برگشت خورد.

براساس آمار از سال 1395 تا 1397 حدود 218 هزار مورد مجوز مشاغل خانگی در کشور صادر شد و از این تعداد 113 هزار نفر تسهیلات دریافت کردند و بیش از 165 هزار فقره مشاغل خانگی در این مدت ایجاد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 321

به "خبرنگاران 32میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 32میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید