خبرنگاران 4تن قاچاق چوب در دماوند کشف شد

به گزارش دکترای اقتصاد، تهران - خبرنگاران - فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از کشف 4تن قاچاق چوب درختان منقطع شده در شهر کیلان از توابع شهرستان دماوند اطلاع داد و گفت: عاملان حفاری غیرمجاز و یک دزد اماکن خصوصی این شهرستان نیز دستگیر شدند.

خبرنگاران 4تن قاچاق چوب در دماوند کشف شد

سرهنگ حسین فاضلی روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: در پی اعلام خبری مبنی برحمل چوب قاچاق در محدوده شهر کیلان بلافاصله ماموران انتظامی به محل موردنظر اعزام شدند.

وی توضیح داد: ماموران انتظامی کلانتری 14کیلان در بازرسی از نیسان وانت مورد نظر 4 تن چوب قاچاق را به ارزش ریالی 700میلیون ریال که متهمان به صورت غیر قانونی از مراتع این شهرستان برداشته بودند را کشف و توقیف کردند.

این مقام مسئول بیان داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و 2 نفر متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملی است و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

دستگیری دزد اماکن خصوصی و کشف 6 فقره سرقت

سرهنگ فاضلی در این رابطه اضافه کرد: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر سرقت از ساختمانهای نیمه کاره در سطح منطقه گیلاوند، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 12 گیلاوند نهاده شد.

وی بیان داشت: در تحقیقات اجرا شده توسط ماموران این فرماندهی با اقدامات پلیسی پیروز شدند دزد مورد نظر را با هماهنگی قضائی در مخفیگاهش دستگیر نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بازپرسی بعمل آمده متهم بزه انتسابی خود را پذیرفته و به 6فقره سرقت به وسیله تخریب درب اماکن خصوصی اعتراف کرد، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه لوازم مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در دماوند

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز دراطراف روستای زیارت شهر کیلان اطلاع داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حضور تعدادی افراد ناشناس در اطراف حمام قدیمی روستای زیارت موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 14 کیلان نهاده شد.

وی اضافه کرد: پس از انجام اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، طی یک عملیات، 6 نفر متهم به حفاری غیر مجاز دستگیر شدند.

این مقام مسئول با اشاره به کشف تعدادی ادوات حفاری در این عملیات بیان داشت: متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

وی در خاتمه از همکاری صمیمانه شهروندان و احساس مسئولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی کرد و از مردم خواست؛ هرگونه اخبار و تحرکات مشکوک و مجرمانه را در اسرع وقت به وسیله تلفن 110 به پلیس اطلاع رسانی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 870

به "خبرنگاران 4تن قاچاق چوب در دماوند کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 4تن قاچاق چوب در دماوند کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید