خبرنگاران 40 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل بستری شدند

به گزارش دکترای اقتصاد، اردبیل- خبرنگاران - استان اردبیل همچنان در شرایط قرمز شیوع کرونا واقع شده است و با ادامه این فرایند در شبانه روز گذشته 40 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

خبرنگاران 40 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل بستری شدند

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، هرچند که شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم به وسیله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در چند روز اخیر در شرایط پایدار قرار گرفته ولی ابتلای روزانه 30 تا 40 بیمار به ویروس کرونا احتمال صعودی بودن فرایند شیوع این بیماری را افزایش داده است.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده، در شبانه روز گذشته 40 بیمار جدید مبتلا به کووید.19 در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و سه نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: هم اکنون سه شهرستان اردبیل، مشگین شهر و خلخال در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب زاده از ترخیص 24 نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه روز گذشته پس از بهبودی نسبی اطلاع داد و اضافه نمود: فرایند کلی بیماری کرونا در این استان نشان می دهد که فرایند بیماری کرونا در استان در شرایط پایدار قرار گرفته است.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا در استان تا به امروز 659 نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اضافه نمود: در حال حاضر تعداد 232 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 54 بیمار در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمان تحت مداوا قرار دارند.

وی هفته گذشته نیز گفت که پیک بعدی شیوع کرونا در این استان در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ گردد.

دکتر حبیب زاده تاکید نمود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، ضروری است که اهالی استان دستورالعمل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متری را رعایت نمایند.

وی همچنین با اشاره به استفاده 70 درصد از مردم این استان از ماسک گفت: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری نموده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت نمایند.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم اکنون استان اردبیل در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است.

در هفت ماه گذشته، از مجموع هفت هزار و 911 نفر بیمار کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل، 6 هزار و 934 نفر پس از بهبودی ترخیص شده و در این مدت 659 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده اند.

آمار مبتلایان بستری و فوتی کرونا در استان اردبیل در 2 ماه اخیر فرایند ثابت میانگین ابتلای حدود 30 نفر و فوت سه نفر را طی نموده است.

بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با 76 بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز 17 مورد بوده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و 250 هزار نفری اردبیل که اوایل سال جاری به بیش از 400 مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبتی، طی 2 ماه اخیر فرایند ثابت 200 تا 250 نفر را طی نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 608

به "خبرنگاران 40 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید