خط و نشان های ترامپ و بایدن 2 روز مانده به انتخابات آمریکا

به گزارش دکترای اقتصاد، دونالد ترامپ و جو بایدن دموکرات، تنها دو روز مانده به انتخابات آمریکا برای تغییر دادن نظر تعداد محدودی رای دهنده مردد همچنان در سراسر ایالات متحده کمپین برگزار می نمایند.

خط و نشان های ترامپ و بایدن 2 روز مانده به انتخابات آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که تنها دو روز تا انتخابات سوم نوامبر زمان مانده است، بیش از 91 میلیون آمریکایی در رای گیری پیش از موعد شرکت کردند که حدود 65 درصد از مجموع مشارکت در سال 2016 است. نگرانی از ابتلا به کرونا میزان رای گیری پستی و رای حضوری پیش از موعد را افزایش داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین روزهای به جامانده از کارزار انتخاباتی خود از مقام های دولتی و کارشناسان پزشکی که برای مقابله با پاندمی کرونا کوشش می نمایند که دوباره در سراسر این کشور اوج گرفته است، انتقاد کرد.

براساس نتایج نظرسنجی ها، ترامپ از جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در سطح ملی عقب است، اما یک رقابت نزدیکتر در بیشتر ایالت های رقابتی که سرنوشت این انتخابات را معین خواهند کرد، در جریان است. رای دهندگان، مساله ویروس کرونا را عظیمترین دغدغه خودشان می دانند.

ترامپ با تاکید مداوم و بی اساس بر این مساله که رای گیری پستی مستعد تقلب است، به تازگی استدلال می نماید که تنها نتایجی که در شب انتخابات به دست آمده است، باید شمارش شوند. کمپین او هم به دنبال محدود کردن رای گیری غیابی است.

بایدن در گردهمایی میشیگان که باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا هم به او پیوسته بود، گفت: اهمیتی نمی دهم که چقدر دونالد ترامپ تقلا می نماید. او نمی تواند هیچ کاری برای متوقف کردن مردم این کشور از رای دادن در تعداد بالا انجام دهد و این دموکراسی را بگیرد. آمریکا از هرج و مرج دولت ترامپ خسته است.

دونالد ترامپ هم به ایالت پنسیلوانیا رفته بود. میشیگان و پنسیلوانیا، ایالت هایی هستند که می توانند نقشی کلیدی در انتخابات روز سه شنبه ایفا نمایند. رئیس جمهوری آمریکا شنبه در جمع هوادارانش گفت: اگر ما رای پنسیلوانیا را به دست آوریم، کار تمام است.

ترامپ همچنین گفت که آمریکا در روز انتخابات شاهد موج عظیم قرمز پیروزی جمهوری خواستار خواهد بود. ترامپ در سال 2016 با اختلاف کم در هر دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان به پیروزی رسید.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می گردد که مقام های چندین ایالت از جمله پنسیلوانیا و ویسکانسین گفته اند که شمارش تمام آرای پستی ممکن است چندین روز زمان ببرد و اگر نتایج نهایی در گرو نتیجه این ایالت ها باشد، این احتمالا به چند روز بلاتکلیفی منجر می گردد.

تازه ترین نظرسنجی در ایالت آیوا هم نشان می دهد، ترامپ در آستانه انتخابات سه شنبه در آنجا پیشتاز است. این نظرسنجی روز شنبه نشان داد که اکنون ترامپ با هفت درصد از بایدن جلوتر است و نتایج 48 به 41 درصد شده است. این نتایج بر پایه نظرسنجی از 814 رای دهنده در آیوا به دست آمده و نشان می دهد که بایدن حمایت رای دهنده های مستقل در این ایالت غرب میانه را از دست داده است.

دونالد ترامپ در تجمع نیوتاون پنسیلوانیا، رقیب دموکراتش را بابت انتقاد از شرایط مبارزه با کووید-19 که جان حدود 230 هزار تن را در سراسر ایالات متحده گرفته است، مورد تمسخر قرار داد.

او خطاب به جمعیتی که تعدادی از آنها ماسک به صورت نداشتند، گفت: حرف های دیروز بایدن را شنیدم. همه آنچه او در موردش حرف می زند، کووید و کووید است. او حرف دیگری برای گفتن ندارد. کووید، کووید. ایالات متحده تنها چند هفته با توزیع عمده یک واکسن امن علیه کووید-19 فاصله دارد.

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی مطرح می گردد که کرونا روزانه جان 1000 تن را در ایالات متحده می گیرد و ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده است. ترامپ جزئیات دیگری در تکمیل ادعاهایش درباره توزیع قریب الوقوع یک واکسن ارائه نکرد.

جو بایدن هم در آخرین استدلال هایش، ترامپ را به قلدری متهم نموده و فقدان استراتژی او برای مقابله با این پاندمی را به باد انتقاد گرفت. او همچنین از کوشش های ترامپ برای لغو قانون بهداشت و درمان اوباماکر و بی اعتنایی به علوم درباره تغییرات اقلیمی تاخت.

بایدن در تجمع شنبه گفت: وقت آن است که دونالد ترامپ ساک ها را ببندد و راهی خانه گردد. ما از این هرج و مرج، توییت ها، عصبانیت ها، ناکامی ها، و سلب مسئولیت ها خسته شده ایم.

تجمع های انتخاباتی بایدن به نسبت ترامپ، کوچکتر برگزار گردید. ترامپ شنبه در چهار رویداد انتخاباتی در پنسیلوانیا شرکت کرد و ناظران می گویند اگر او در پنسیلوانیا شکست بخورد، احتمالا شانس کمی برای پیروزی دوباره خواهد داشت.

ترامپ در حالی در تجمع شهر نیوتاون حاضر شد که هوادارانش فریاد می زدند چهار سال بیشتر. او گفت که پنسیلوانیا، زادگاه جنبش استقلال آمریکا در قرن 18، ایالتی است که سه روز از حالا رویای آمریکایی را نجات خواهد داد.

او همچنین درباره ابتلای خود و همسرش ملانیا به ویروس کرونا شوخی کرد و گفت: دست کم این شایعات که ما با هم زندگی نمی کنیم غلط از آب درآمد.

ترامپ میخواهد در دو روز آینده در 10 تجمع دیگر شرکت کند. او امروز (یکشنبه) به میشیگان، آیووا، کارولینای شمالی، جورجیا و فلوریدا سفر خواهد نمود و شب انتخابات هم در تجمع هایی در کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان حضور خواهد یافت.

هم زمان گزارش می گردد که پلیس در شهری کوچک در کارولینای شمالی علیه کسانی که علیه نژادپرستی تظاهرات می کردند از گاز اشک آور استفاده نموده است. نیوز اند آبزرور گزارش می دهد که دست کم 12 تن در شهر گراهام بازداشت شده اند که شامل یک خبرنگار می گردد.

پلیس راهپیمایانی که شمار آن حدود 200 تن بود را از یک کلیسا به سوی میدان کورت همراهی می کرد. در این میدان تجمعی برای تشویق مردم به رای دادن برگزار گردیده بود. اما در یک مقطع پلیس آغاز به پاکسازی جهت کرد و همان زمان بود که از اسپری فلفل استفاده شد. بنا بر گزارش ها، شرکت نمایندگان در تظاهرات گفتند که پلیس بدون دلیلی روشن اقدام به این کار کرد و چندین کودک هم تحت تاثیر گاز اشک آور قرار گرفتند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 652

به "خط و نشان های ترامپ و بایدن 2 روز مانده به انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان های ترامپ و بایدن 2 روز مانده به انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید