درخواست های بین المللی از بایدن برای حمایت از دولت انتقالی سودان

به گزارش دکترای اقتصاد، تعدادی از سازمان ها و شخصیت های بین المللی و سودانی از رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا از دولت انتقالی سودان حمایت کرده و سفیری را برای آمریکا در سودان و فرستاده ویژه ای را برای خارطوم معین کند.

درخواست های بین المللی از بایدن برای حمایت از دولت انتقالی سودان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از عربی 21، این درخواست طی یادداشتی عنوان شده است که بیش از 125 سازمان و شخصیت بین المللی و سودانی آن را مطرح کردند و تعدادی از اعضای سابق مجلس سنا و مجلس کنندگان آمریکا و فرستاده سابق آمریکا به سودان و رئیس پیشین سازمان ملل در خارطوم آن را امضا کردند.

این یادداشت از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می خواهد تا به دولت سودان در اجرای توافق صلح جوبا و حمایت از عدالت انتقالی و بازگشت آوارگان داخلی و تقویت نهادها و جامعه مدنی کمک کرده و از سودان در آمادگی برای برگزاری یک انتخابات آزاد و سالم حمایت کند.

در این یادداشت آمده است، سودانی ها انقلاب مسالمت آمیزی را رقم زدند که جهانیان را متحیر کرد، آنها نظام دیکتاتور عمرالبشیر، رئیس جمهوری سابق این کشور را با هزینه سنگین و با مشارکت برجسته جوانان و زنان برکنار کردند. آنها شایسته هرگونه حمایت و پشتیبانی هستند؛ به ویژه در شرایطی که حامیان نظام سابق برای از بین بردن تلاش های دولت فعالیت می کنند.

در این درخواست بر لزوم این امر تاکید شده است که بایدن و دولتش فرصت حمایت از دموکراسی در سودان را از دست ندهند تا این کشور نمونه ای برای پایبندی آمریکا در قبال تمامی آفریقا باشد.

در این یادداشت از رئیس جمهوری آمریکا خواسته شده است تا به تجربه ای که سودان طی دهه ها برای اختصاص منابع انسانی و مالی لازم جهت حمایت از مردم این کشور برای برخورداری از آزادی و صلح همیشگی و عدالت کسب کرده است، اتکا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 828

به "درخواست های بین المللی از بایدن برای حمایت از دولت انتقالی سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست های بین المللی از بایدن برای حمایت از دولت انتقالی سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید