در سردترین نقطه پاکستان،آرای عمران خان گرم شد، عکس

به گزارش دکترای اقتصاد، ایرنا نوشت: نتایج انتخابات مجلس محلی در ایالت گلگیت بلتستان، سردترین منطقه واقع در شمال پاکستان که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند، حاکی از پیشتازی حزب نهضت عدالت به عنوان حزب حاکم این کشور است.

در سردترین نقطه پاکستان،آرای عمران خان گرم شد، عکس

رسانه های پاکستانی روز دوشنبه و یک روز پس از برگزاری سومین دور انتخابات محلی در سردترین منطقه این کشور، از پیشتازی حزب نهضت عدالت به ریاست عمران خان نخست وزیر پاکستان خبر دادند.

این سومین انتخابات محلی در منطقه گلگیت-بلتستان از سال 2009 پس از مقرر شدن آن به عنوان پنجمین ایالت پاکستان در زمان دولت وقت حزب مردم است.

روز گذشته (یکشنبه) انتخابات محلی برای معین سرنوشت 23 کرسی مجلس ایالتی در 10 منطقه برگزار گردید و بیش از 750 هزار نفر در 1161 صندلی اخذ رای حضور یافتند.

شبکه های خبری پاکستان گزارش دادند: به رغم سرمای شدید، بارش برف در بعضی مناطق و چالش ویروس کرونا؛ حضور مردم پای صندوق های رای در مقایسه با 5 سال گذشته چشمگیر بوده است.

از شمارش آرای صندوق های رای در حوزه های انتخابیه منطقه گلگیت بلتستان، حزب نهضت عدالت نواز با کسب 10 کرسی از مجموع 23 کرسی، تا این زمان توانسته بیشترین کرسی را به خود اختصاص دهد.

این نتایج اگر چه نتایج رسمی و قطعی نیست، اما پیروزی حزب عمران خان در این انتخابات قطعی شده است.

اعطای امتیاز کامل ایالتی به منطقه گلگیت-بلتستان یکی از وعده های عمران خان نخست وزیر پاکستان به ساکنان این منطقه است که مطابق آن ایالت گلگیت-بلتستان علاوه بر مجلس محلی، در مجلس ملی و سنای پاکستان نیز از چند کرسی برخوردار خواهد شد.

ناظران سیاسی در پاکستان گفتند: پیشتازی حزب عمران خان در منطقه راهبردی گلگیت-بلتستان که هم مرز با هند و چین است، موقعیت دولت حزب نهضت عدالت (به عنوان حزب حاکم) را در برابر مخالفان مستحکم کرد.

بعضی احزاب مخالف پاکستان از جمله مسلم لیگ نواز و حزب مردم که طی ماه های اخیر در کنار بعضی گروه های سیاسی مخالف جبهه مشترکی موسوم به جنبش دموکراتیک پاکستان را تشکیل داده اند، مدعی تخلف و یا تقلب در انتخابات روز گذشته هستند، اما رئیس کمیسیون ایالتی انتخابات پاکستان برگزاری شفاف و آزاد انتخابات محلی را تایید کرد.

پس از حزب حاکم پاکستان، نامزدهای مستقل نیز توانسته اند 7 کرسی را در اختیار بگیرند. حزب مجلس وحدت مسلمین، بزرگترین حزب متعلق به شیعیان پاکستان نیز توانست یک کرسی را به خود اختصاص دهد.

تا این مرحله از شمارش آرا، تکلیف 17 کرسی از مجموع 23 کرسی این مجلس محلی تعیین شده و ادامه شمارش آرا، تکلیف حوزه های به جامانده را نیز روشن می نماید.

شهر اسکردو مرکز شیعیان و دومین شهر مهم ایالت گلگیت-بلتستان به شمار می رود.

سایر شهرها و روستاهای این ایالت در دل کوه های سر به فلک کشیده به ویژه همجوار بودن با کی-2 دومین قله بلند دنیا، قرار گرفته است و همه ساله میزبان صدها هزار جهانگرد داخلی و خارجی است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 684

به "در سردترین نقطه پاکستان،آرای عمران خان گرم شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سردترین نقطه پاکستان،آرای عمران خان گرم شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید