دو گاف در یک اجلاس؛ بایدن خودش هم نمی داند درباره چه کشوری حرف می زند

به گزارش دکترای اقتصاد، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس گروه هفت که سه بار نام دو کشور سوریه و لیبی را با هم اشتباه می کند، یک بار دیگر خبرساز شد.

دو گاف در یک اجلاس؛ بایدن خودش هم نمی داند درباره چه کشوری حرف می زند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گافی جدید سه بار نام سوریه و لیبی را با هم قاطی کرد.

گافی که به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در واقع انعکاس دهنده رویکرد کلی ایالات متحده در قبال منطقه منا (اصطلاحی برای اشاره به کشورهای عمده تولیدکننده نفت در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا) بود، جایی که بسیاری از کاربران اینترنت به این مسئله اشاره کردند که آمریکا در آن علیرغم ادعاهایش بی نظمی و هرج و مرج زیادی ایجاد کرده است.

طبق این گزارش، اجلاس گروه هفت در روز یکشنبه به صحنه یکی دیگر از اشتباهات خجالت آور بایدن تبدیل شد، وقتی که او خودش هم مطمئن نبود درباره کدام کشور، سوریه یا لیبی حرف می زند.

به نوشته اسپوتنیک، کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی با دست به دست کردن ویدئوی سخنان بایدن بیش از آن که سرگرم شوند، ابراز تاسف کردند زیرا گاف اینبار او به نوعی نمادین بود و نشان دهنده بی توجهی واشنگتن به مسائل مهم بود و شاید نشان داد چطور سیاست آمریکا در قبال این دو کشور تفاوت چندانی نداشته است.

بایدن در این اجلاس یک گاف دیگر هم داد. دیروز تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از سرگردانی رئیس جمهور آمریکا در یک کافه در کورنوال در انگلیس محل برگزاری نشست سران گروه هفت حکایت داشت.

در این فیلم مشاهده می شود که جو بایدن در تراس یک کافه سرگردان است و راستا را گم کرده است. شخصی در تراس که به احتمال زیاد خبرنگار است از بایدن می پرسد جلسات در کورنوال چگونه برگزار می شود؟ بایدن پاسخ می دهد: بسیار خوب. به دنبال این ماجرا جیل بایدن بانوی اول آمریکا وارد عمل شده و جو بایدن را با خود می برد.

رفتار آشفته و گاف های آشکار بایدن موجب شده که محافظه کاران آمریکایی موضوع ناتوانی وی را مجدد مطرح کنند. فیلم های ویدئویی از گاف های لفظی و اشتباهات بایدن از زمان ریاست جمهوری مانند فراموش کردن نام مقام های خود در نشست ها نیز تاییدی بر ناتوانی جسمانی و ذهنی وی است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1043

به "دو گاف در یک اجلاس؛ بایدن خودش هم نمی داند درباره چه کشوری حرف می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو گاف در یک اجلاس؛ بایدن خودش هم نمی داند درباره چه کشوری حرف می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید