سفیر چین در افغانستان: امارت طالبان را به رسمیت نمی شناسیم

به گزارش دکترای اقتصاد، سفیر چین در کابل ضمن تأکید بر حمایت از فرایند صلح افغانستان و نظام جمهوری در این کشور گفت که پکن امارت طالبان را به رسمیت نمی شناسد.

سفیر چین در افغانستان: امارت طالبان را به رسمیت نمی شناسیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، وانگ یو سفیر چین در کابل تاکید نمود که این کشور از نظام جمهوری در افغانستان، بالا بردن ظرفیت نیروهای دفاعی، امنیتی و پلیس این کشور برای برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم حمایت می نماید.

وی اضافه نمود که پکن همچنین از مذاکرات بین الافغانی حمایت نموده اما امارت طالبان را نیز به رسمیت نمی شناسد.

هفته گذشته نیز اتحادیه اروپا در بیانیه ای تأکید نموده بود که یاری های آینده اروپا به افغانستان به شرط حفظ نظام جمهوری، حفظ دستاوردهای 19 سال گذشته و عدم استقرار امارت در این کشور ادامه خواهد یافت.

سخنگوی طالبان این اظهارات را مغایر اصل استقلال افغانستان دانست و توضیح داد که نظام های تحمیل شده از خارج همیشه سبب جنگ در افغانستان شده و چنین حکومت هایی برای مردم این قابل قبول نیست.

پیش از این یائو ژینگ سفیر چین در پاکستان گفته بود که پکن طالبان را یک نیروی سیاسی می داند چرا که این گروه بخشی از فرایند سیاسی افغانستان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 411

به "سفیر چین در افغانستان: امارت طالبان را به رسمیت نمی شناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در افغانستان: امارت طالبان را به رسمیت نمی شناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید