سهم بالای سیاهپوستان و فقرا از ابتلا به کووید-19 در تورنتو

به گزارش دکترای اقتصاد، با استناد به جدیدترین داده ها از شهر تورنتو، با وجود اینکه سیاهپوستان و رنگین پوستان فقط نیمی از جمعیت تورنتو را تشکیل می دهند، 83 درصد از تمام موارد گزارش شده ابتلا به کووید-19 مربوط به آن هاست.

سهم بالای سیاهپوستان و فقرا از ابتلا به کووید-19 در تورنتو

بهترین تجربه سفر را به کارگزار کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

دکتر آیلین دو ویلا همراه با جان توری شهردار تورنتو و دیگر مسئولان نتایج داده ای جدیدی را اعلام کردند که نشان می دهد جوامع نژادی و طبقه پایین شهر به صورت غیرمتناسب تحت تاثیر کروناویروس جدید قرار دارند.

دو ویلا که افسر بهداشت شهر است، گفت: متاسفانه کووید-19 اثر شدیدتری روی افرادی در جامعه مان داشته که با نابرابری های عظیم تری روبرو هستند.

او گفت داده ها نشان می دهد که سیاهپوستان 21 درصد از موارد ابتلای گزارش شده در شهر را تشکیل می دهند و این در حالی است که تعداد کل آن ها 9 درصد تمام جمعیت است.

علاوه بر این، افراد عرب، اهل خاورمیانه و غرب آسیا فقط 4 درصد از کل جمعیت شهر را تشکیل می دهند اما 11 درصد از کل موارد ابتلای شهر مربوط به آن هاست.

داده ها همچنین نشان می دهد که با توجه به اندازه جمعیتی افراد شرق آسیا و سفیدپوستان، تعداد موارد ابتلا در میان آن ها کمتر است.

از سوی دیگر، رنگین پوستان 71 درصد از افرادی که به خاطر کووید-19 بیمارستانی شده اند را تشکیل می دهند.

خانوارهای با درآمد پایین و خانوارهایی که تعدادشان بیشتر است هم اثر نامتناسبی از کووید-19 دریافت نموده اند.
با وجود اینکه افرادی که در خانوارهای با درآمد پایین زندگی می نمایند فقط 30 درصد از جمعیت شهر را تشکیل می دهند، 51 درصد از موارد ابتلا متعلق به آن هاست.
افرادی که در خانوارهای با تعداد پنج نفر یا بیشتر زندگی می نمایند 27 درصد موارد ابتلا را به خود اختصاص داده اند اما آن ها 20 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

کوامی مک کنزی مدیر عامل انستیتو ولزلی و استادیار روانشانسی دانشگاه تورنتو می گوید پاندمی مسائل موجود در میان افراد ساکن جوامع به حاشیه رانده شده را تشدید می نماید.

او می گوید در تورنتو، افرادی از نژادهای مختلف در فقر زندگی می نمایند، بیشتر قربانی جنایت و تبعیض هستند و بیشتر کارهای سخت دارند و سخت تر می توانند غذای مغذی کافی تهیه نمایند و البته از نظر سکونت در شرایط مناسبی به سر نمی برند.

او افزود: تمام این مسائل منجر به بهداشت و شرایط اجتماعی بدتر می گردد.

مک کنزی که پیش از این به خاطر عدم جمع آوری داده های نژاد محور در دوران پاندمی از دولت انتقاد نموده بود، گفت با وجود اینکه کشفیات جدید با وجود آزاردهنده بودن، تعجب آور نیستند و کشفیات مشابهی در دیگر کشورها از جمله بریتانیا و ایالات متحده دیده شده است.

او گفت: ما برخی مواقع فکر می کنیم اینجا در کانادا خیلی متفاوت از دیگر کشورها هستیم و نژادپرستی سیستماتیک ضد سیاهپوستان نداریم. اما داده ها ظاهرا نشان می دهد که شاید چنین چیزی وجود دارد .

داده ها از افرادی جمع آوری شد که به کووید-19 مبتلا بودند و به طور داوطلبانه به سوال ها پاسخ دادند. سازمان بهداشت شهر گفت از روز بیستم ماه مه یعنی سه ماه بعد از گزارش نخستین مورد ابتلا به کووید-19 در تورنتو تا روز شانزدهم جولای به جمع آوری داده درباره هویت نژادی، درآمد خانوار و اندازه خانوار پرداخت.

دو ویلا گفت داده ها شامل ساکنان خانه های مراقبت طولانی مدت یا خانه های بازنشستگی یا افراد بومی نمی گردد. او گفت سازمان به این دلیل داده هایی درباره اثر پاندمی روی افراد بومی منتشر نمی نماید که مشاوره با نمایندگان جامعه بومی هنوز ادامه دارد.

دو ویلا گفت سازمان بهداشت مشغول رسیدگی به نیازهای جوامعی است که تحت تاثیر نامتناسب کووید-19 قرار دارند.

به گفته او اقدامات در کوتاه مدت شامل تست گیری هدف دار، افزایش ارتباطات و بهبود دسترسی به حمایت اجتماعی از جمله مکان های انزوای داوطلبانه برای افرادی می گردد که نمی توانند به درستی خود را قرنطینه نمایند.

به عقیده دو ویلا در بلند مدت شهر باید نگاهش را معطوف به مسکن مقرون به صرفه، دسترسی به فرصت های اشتغال و آموزش و همچنین نژادپرستی سیستمیک بکند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 544

به "سهم بالای سیاهپوستان و فقرا از ابتلا به کووید-19 در تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم بالای سیاهپوستان و فقرا از ابتلا به کووید-19 در تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید