صدور 56 هزار 481 فقره سند در همدان، توقف ارائه خدمات به اسناد مالکیت دفترچه ای

به گزارش دکترای اقتصاد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: ارائه خدمات ثبتی به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه ای در همدان ممنوع شد.

صدور 56 هزار 481 فقره سند در همدان، توقف ارائه خدمات به اسناد مالکیت دفترچه ای

به گزارش خبرنگار از ،اصغرپیرهادی مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: باتوجه به انتها مدت قانونی پنج ساله پیش بینی شده برای تک برگی کردن اسناد مالکیت (طرح کاداستر) از سالجاری هیچگونه ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اسناد مالکیت دفترچه ای ممنوع است.

او بیان نمود: طبق مصوبه بهمن ماه سال گذشته شورای قضائی همدان و به استناد ماده 11 قانون، پذیرش وثیقه ملکی فقط با اسناد کاداستر (تک برگ) ممکن است بنابراین شهفرایندان نسبت به تعویض و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای خود اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 56 هزار و 481 فقره سند مالکیت در این استان صادر شده است اضافه نمود: سه ماهه چهارم سال گذشته این فرایند افزایشی بود و در این زمان 15 هزار و 223 فقره سند تک برگی صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان ابزار امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی، زمانبندی و همکاری اداره پست و سازمان نظام مهندسی، سرعت تعویض اسناد دفترچه ای به تک برگی شتاب گیرد.

پیرهادی با بیان اینکه شهفرایندان می توانند با مراجعه به اداره ثبت نسبت به تغییر اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی اقدام نمایند، گفت: با تفاهم نامه ای با اداره کل پست و دفترخانه اسناد مقرر شده تا به جای تردد به ادارات زیر مجموعه به نزدیکترین حوزه پستی و دفترخانه اسناد مراجعه نمایند.

او بیان نمود: هر جلد سند تک برگ 50 هزار تومان است که با در نظر دریافت سایر هزینه ها دریافت یک سند تک برگی برای متقاضی کمتر از 100 هزار تومان هزینه دارد.

پیرهادی بیان نمود: اگر حدود سند با محل تطبیق داشته باشد در کمتر از یک هفته سند تک برگی برای متقاضی صادر می گردد، اما اگر احتیاج به اصلاح باشد این زمان افزایش می یابد.

منبع: ایرنا

د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 251

به "صدور 56 هزار 481 فقره سند در همدان، توقف ارائه خدمات به اسناد مالکیت دفترچه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 56 هزار 481 فقره سند در همدان، توقف ارائه خدمات به اسناد مالکیت دفترچه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید