علی اف: حضور جنگنده های ترکیه در جمهوری آذربایجان نشانه همبستگی ماست

به گزارش دکترای اقتصاد، رئیس جمهور آذربایجان حضور جنگنده های ترکیه در خاک این کشور را نشانه همبستگی 2 کشور در شرایط فعلی خواند.

علی اف: حضور جنگنده های ترکیه در جمهوری آذربایجان نشانه همبستگی ماست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در خصوص حضور جنگنده های ترکیه در این کشور گفت: جنگنده های اف 16 ترکیه در جنگ قره باغ مورد استفاده قرار نمی گیرند و چنین برنامه ای نداریم. انتظار مداخله کشوری ثالث در جنگ را نیز نداریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: این جنگنده ها برای برگزاری رزمایش مشترک به جمهوری آذربایجان آمدند و در پی حملات ارمنستان به ما در اینجا ماندند. حضور این جنگنده ها به عنوان نشانه های همبستگی ترکیه با ماست.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه کشورهای اطراف ما همکار و دوستان ما هستند، گفت: می دانیم ارمنستان تلاش می کند این کشورها را وارد درگیری کند اما از عدم تحقق چنین برنامه ای مطمئن هستم. این جنگ بین ما و ارمنستان بر سر اراضی اشغال شده ماست و دیگر کشورها باید از ورود به آن اجتناب ورزند.

علی اف در خصوص اینکه این بحران تا کجا ادامه خواهد داشت، گفت: این به ارمنستان مربوط است. ما تا به امروز سه بار آتش بس داشته ایم اما ارمنستان هر بار به شکلی بی ادبانه آن را نقض کرده است.

وی افزود: ما تا به امروز 2.7 میلیارد دلار تجهیزات نظامی ارمنستان را از بین برده ایم. برای خرید این تسلیحات از کجا پول می آورند؟ ارمنستان یک کشور فقیر است. بودجه آن کمتر از 2 میلیارد دلار و بدهی خارجی آن 8 میلیارد دلار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 668

به "علی اف: حضور جنگنده های ترکیه در جمهوری آذربایجان نشانه همبستگی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: حضور جنگنده های ترکیه در جمهوری آذربایجان نشانه همبستگی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید