غلامی: میزان بالای پیشرفت علمی ایران پس از انقلاب با وجود تحریم ها رقم خورده است

به گزارش دکترای اقتصاد، وزیر علوم با اشاره به پیشرفت های علمی کشور پس از انقلاب اسلامی، گفت: باید توجه داشته باشیم که این میزان بالای پیشرفت علمی با وجود تحریم ها و محدودیت هایی که برای ما اعمال نموده بودند، رقم خورده است.

غلامی: میزان بالای پیشرفت علمی ایران پس از انقلاب با وجود تحریم ها رقم خورده است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به پیشرفت علمی کشور در دوران پس از انقلاب اسلامی گفت: شرایط علمی ایران نسبت به دوران قبل انقلاب اسلامی قطعا بسیار خوب شده است و نکته جالب توجه این است که ما توانستیم در شرایط سخت تحریم ها و محدودیت ها رتبه 16 علمی را در جهان کسب کنیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی های نهادهای علمی کشور بخصوص وزارت علوم برای پیشرفت های بیشتر در زمینه علم و فناوری گفت: در سال های گذشته وزارت علوم رویکرد کاربردی کردن علوم را با تاسیس پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان به خوبی پیش برد و تمام این پیشرفت ها نیز در شرایط تحریم ها رخ داده است.

غلامی گفت: زمانی هم که ایران تحریم نبود در بسیاری زمینه ها ما را محدود نموده بودند و دسترسی آنچنان آسان نبود لذا در حال حاضر اتفاقات خوبی در حوزه علم برای ایران افتاده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 117

به "غلامی: میزان بالای پیشرفت علمی ایران پس از انقلاب با وجود تحریم ها رقم خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: میزان بالای پیشرفت علمی ایران پس از انقلاب با وجود تحریم ها رقم خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید