لزوم ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مازندران

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/مازندران معاون وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت وجود زیرساخت های صادراتی در صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در منطقه چپکرود شهرستان جویبار می تواند سبب تحول در کشاورزی صنعتی کشور شود.

لزوم ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مازندران

محمد علی طهماسبی روز چهارشنبه 16 بهمن ماه در مراسم مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر حوزه کشاورزی مازندران در ساری میزان تولید محصولات کشاورزی در سال گذشته را 122 میلیون تن گفت و گفت: امسال تولید محصولات باغی کشور به 23 میلیون تن و محصولات شیلاتی نیز به 930 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره بر ضرورت صادرات در کشور شرح داد: مهم ترین مشکل ما در ارتباط با محصولات کشاورزی به پس از تولید، عرضه در بازارهای داخلی و خارجی و بسته بندی با توجه به نیاز و سلیقه مصرف کننده مربوط است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در منطقه چپکرود جویبار در زمینی به وسعت 31 هکتار با ظرفیت سورتینگ و نگهداری 330 هزار تن محصول آغاز شده است.

طهماسبی ادامه داد: ویژگی فاز اول برای تاسیسات نگهداری و ذخیره سازی 30 هزار تن انواع میوه، سبزی، گوشت، مرغ، ماهی و سایر محصولات کشاورزی در انبارها و سردخانه های بالای صفر و زیر صفر دومداره، بارانداز داخلی مدرن به مساحت 8 هزار متر مربع سرپوشیده با قابلیت کنترل حرارت و 27 دهنه بارگیری مدرن، برند سازی برای محصولات کشاورزی است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر بخش کشاورزی در حوزه اقتصادی کشور نمایان تر شده است، اظهار کرد: امروز دسترسی به زمین های کشاورزی، تسطیح و یکپارچه سازی، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته و از همه مهم تر فنی و مهندسی شدن کشت و کار و فعالیت های کشاورزی، تولیدات محصولات کشاورزی در واحد سطح افزایش چشمگیری یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر پیشتازی بخش کشاورزی در کشور اضافه نمود: رونق اقتصادی با رونق تولید، خط توسعه با تولید و اشتغال و درآمد ناخالص ملی نیز با تولید محقق می شود و کشاورزی در این زمینه نقش اساسی دارد.

طهماسبی از مازندران را به عنوان بستر تحول کشاورزی صنعتی کشور دانست و تاکید کرد: وجود مرکز لجستیک محصولات کشاورزی در استان یک نیاز اصلی است چراکه محصولات کشاورزی باید به دنیا صادر شود و برای رسیدن به این هدف مهم ارزآوری، باید پراکندگی ها را ازبین ببریم.

وی با اشاره به این که انبارهای فنی در نگهداری محصولات کشاورزی بسیار مهم است و باید با توجه به شرایط آب وهوایی به سمت سردخانه ها پیش رفت، گفت: در حال حاضر که دمای 15 درجه ای را در مازندران شاهدیم، برای انبارداری فنی مرکبات و کیوی مناسب نیست و باید به سمت سردخانه ها برویم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی اهمیت بسته بندی ها را باعث توسعه بخش کشاورزی در مازندران هنوان کرد و اضافه نمود: صادرات 6 میلیون تن مرکبات به بازار دنیای نیاز به بسته بندی دارد.

طهماسبی به کنترل آفت مگس میوه در کشور بویژه در باغات مرکبات مازندران اشاره و با قدرانی از همه مسئولان و باغداران یادآور شد: همه باید همکاری لازم برای کنترل بیماری ها و آفات محصولات کشاورزی داشته باشند.

وی گفت: اتحادیه باغداران در بخش های مختلف تحقیق گیاه پزشکی، حضور در تنظیم بازار کشور، برگزاری کلاس های آموزشی پیگیری مسائل باغداران گام های موثری برداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 155

به "لزوم ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید