مجارستان: واکسن روسی اسپوتنیک موثرترین واکسن در دنیا است

به گزارش دکترای اقتصاد، نتیجه تحقیقات اجرا شده در مجارستان نشان داده که در بین 5 واکسن استفاده شده برای واکسیناسیون مردم این کشور، اسپوتنیک-وی موثرترین و ایمن ترین دارو برای مقابله با عفونت کووید-19 است.

مجارستان: واکسن روسی اسپوتنیک موثرترین واکسن در دنیا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دولت مجارستان آخرین اطلاعات درباره تحقیقات مربوط به ایمنی 5 واکسن علیه ویروس کرونا را منتشر کرد و بر اساس این اطلاعات، داروی اسپوتنیک-وی بهترین نتایج از لحاظ ایمنی و موثر بودن در برابر بیماری کووید-19 را بدست آورده است.

بر اساس این تحقیقات، واکسن اسپوتنیک-وی در 100 هزار مورد واکسیناسیون اجرا شده با آن، بهترین نتیجه ایمنی و تأثیر در مقابله با عفونت کرونا را نشان داده است.

لازم به یادآوری است که مجارستان در ماه ژانویه (دی ماه) نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیک-وی را مورد تأیید قرار داد.

سپس وزرای امور خارجه روسیه و مجارستان در اواسط ماه مارس (اسفند ماه) همکاری دوجانبه برای مبارزه با عفونت کرونا و فرایند استفاده از این واکسن روسی را مورد آنالیز قرار دادند.

پس از آن، پیتر سی یارتو وزیر خارجه مجارستان واکسن اسپوتنیک-وی را برای واکسیناسیون خود انتخاب کرد.

شهفرایندان اتریشی به واکسیناسیون با استفاده از اسپوتنیک-وی تمایل دارند

در خبر دیگری گزارش شده، در اتریش تعداد شهفرایندانی که مایلند تنها با استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک-وی واکسینه شوند، در حال افزایش است.

وزیر بهداشت اتریش، با اعلام این مطلب یادآور شد که منوط به تأیید آژانس دارویی اروپا، وی نیز شخصاً به موثر بودن و ایمنی واکسن روسی علیه کرونا اعتراف می کند.

میوگشتاین ادامه داد: من در این رابطه کاملاً واقع بین هستم و اگر در ماه سپتامبر (شهریور ماه) یک میلیون دز از واکسن روسی در اختیار ما باشد، احتیاج بیشتری به این دارو نخواهیم داشت. چرا که بعضی شهفرایندان ما از هم اکنون می گویند که تنها مایل هستند با استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه واکسینه شوند.

اخیراً سباستین کورتس صدراعظم اتریش اعلام نموده بود که این کشور قصد داردمذاکرات مستقیمی را با طرف روسی برای استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی انجام دهد. به گفته وی، جدی شدن این تصمیم وین بستگی به زمان تأیید رسمی این داروی روسی از سوی اتحادیه اروپا دارد. کورتس یادآور شده بود که گفتگوهای خوبی در این رابطه با مقامات روسی اجرا شده است و وی از این بابت قدردان مسکو است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1024

به "مجارستان: واکسن روسی اسپوتنیک موثرترین واکسن در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجارستان: واکسن روسی اسپوتنیک موثرترین واکسن در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید