ممنوع شدن تفکیک پسماند خشک در سطح شهر و آراد کوه، تجهیز کارگران خدمات شهری به اقلام بهداشتی

به گزارش دکترای اقتصاد، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بر تجهیز کارگران خدمات شهری به اقلام بهداشتی در تمامی مناطق تهران تاکید نمود.

ممنوع شدن تفکیک پسماند خشک در سطح شهر و آراد کوه، تجهیز کارگران خدمات شهری به اقلام بهداشتی

به گزارش خبرنگاران، علیپور در نشست خبری مجازی که امروز یکشنبه برگزار گردید، در تشریح آخرین اقدامات اجرا شده در حوزه مدیریت پسماند در مقابله با ویروس کرونا گفت: در حوزه خدمات شهری کارگران را مجهز کردیم و کوشش می کنیم از حداکثر امکانات حفاظتی و مراقبتی این کارگران برخوردار باشند در این راستا با شهرداران مناطق گفت و گو کردیم که با توجه به این که بیشترین مواجهه با این ویروس در سطح خیابان ها با پاکبانان وجود دارد تمامی آنها به دستکش، ماسک و امکانات مراقبتی لازم مجهز شوند.

وی اضافه کرد: در بخش پسماند خشک وتفکیک هایی که در سطح مناطق انجام می دادیم به دنبال پروتکل های وزارت بهداشت بودیم اما دستورالعمل جدیدی به مان ارائه نکردند لذا خودمان جست و جو و مکاتباتی انجام دادیم و مشاهده کردیم در چین و در شرایط فعلی بحث تفکیک خانگی را متوقف کردند و انجام نمی دهند چرا که امکان مخلوط شدن پسماند عفونی خانه ها با سایر پسماندها وجود دارد.

وی ادامه داد: ما نیز پیشگام شدیم و به همه مناطق ابلاغ کردیم ظرف امروز و فردا تفکیک در مخازن را تعطیل نمایند البته این امر مشکلاتی را با توجه به قرار داد با پیمانکاران ایجاد می کرد اما با سیاست یکسانی که اتخاذ شد و همکاری معاونت اقتصادی شهرداری، مقرر شد قرارداد این پیمانکاران یک ماه تمدید گردد و بحث تفکیک پسماند خشک در سطح شهر و مخازن و مجموعه آراد کوه ممنوع شده است.

وی تاکید نمود: تمامی پسماندهای جمع آوری شده برای دفن به مجموعه آراد کوه می فرایند، در حال حاضر باید بیش از 6 هزار تن زباله همگی دفن شوند که برای ماشین آلات و پشتیبانی کار سنگینی محسوب می گردد اما خواستیم ریسک نکنیم و کم خطرترین کاری که در این شرایط می توان انجام داد را محقق کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در تشریح اقدامات این سازمان برای پسماندهای پزشکی نیز گفت: کوشش کردیم ناوگان را در این حوزه افزایش دهیم و در زمان کمتری این پسماندها را جمع آوری کنیم. همچنین برای بیمارستان های ایزوله و مخصوص بیماران کرونا ماشین آلات جداگانه قرار دادیم و در مرکز دفن آراد کوه نیز محل جداگانه ای را پیش بینی کردیم تا با عمق و آهک پاشی بیشتر و در شرایط ایزوله بهتر دفن این زباله ها انجام گردد.

وی تاکید نمود: پیگیر هستیم در صورت ادامه فرایند بتوانیم قسمتی از فاز زباله سوز را تکمیل و تغییراتی در آن دهیم تا مجموعه پسماندهای پزشکی را بتوانیم به صورت کامل در زباله سوز بسوزانیم.

وی ادامه داد: ما از تجربه ای که در جهان وجود دارد با توجه به مکاتباتی که انجام دادیم بهره گرفتیم اما به دلیل جدید بودن بیماری موضوعات در حد محدود در اختیار ما نهاده شد.

دستکش و ماسک را در خیابان ها رها نکند

علیپور از شهفرایندان خواست اقلام بهداشتی مصرفی همانند دستکش و ماسک را در خیابان ها رها نکند چرا که پاک بانان به صورت مستقیم با این موارد مواجهه دارند و این موضوع تبدیل به فضایی برای انتقال بیماری به این کارگران و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: ما پیگیر هستیم که به وسیله شهرداران مناطق تمامی کارگرانی که در حوزه خدمات شهری کار می نمایند تجهیزات بهداشتی در اختیار آنها قرار گیرد و مجهز باشند و به طور روزانه حداقل دو بار محل اسکان کارگری آنها ضدعفونی خواهد شد.

وی تاکید نمود: باهماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی افرادی که احیانا ممکن است جدا از حوزه پیمانکاری نسبت به تفکیک زباله ها در مخازت اقدام نمایند از این کار آنها جلوگیری خواهد شد.

وی در مورد پسماندهای پزشکی گفت: در بعضی کشورهای درگیر ویروس کرونا پسماندهای پزشکی برای مدتی قرنطینه می شوند و در بعضی بیمارستان ها به وسیله زباله سوز این پسماندها امحا می گردد تا از جابجایی آنها جلوگیری گردد اما با توجه به این که ما این شرایط را نداریم تاکید نموده ایم که این پسماندها در بسته بندی های با پوشش کامل تر و بهتر قرار گیرند و کارگران ما نیز برای جابجایی این پسماندها پوشش کاملی داشته باشند ناوگان خودرویی را افزایش دادیم و برای بیمارستان های ایزوله نیز از جمع آوری تا دفن شیوه متفاوتی را مدنظر قرار دادیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 185

به "ممنوع شدن تفکیک پسماند خشک در سطح شهر و آراد کوه، تجهیز کارگران خدمات شهری به اقلام بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوع شدن تفکیک پسماند خشک در سطح شهر و آراد کوه، تجهیز کارگران خدمات شهری به اقلام بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید