همکاری دانشگاه یاسوج با بنیاد مسکن برای بازسازی سی سخت خبرنگاران

به گزارش دکترای اقتصاد، رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج در حوزه عمران و زیرمجموعه های آن، متخصصان صاحب نامی دارد که می توانند در بازسازی سی سخت یاری های علمی و آموزشی خوبی را ارائه دهند.

همکاری دانشگاه یاسوج با بنیاد مسکن برای بازسازی سی سخت خبرنگاران

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، نشست مشترک رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور وابسته به بنیاد مسکن با رئیس و مسئولان دانشگاه یاسوج برگزار گردید.

احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست با اشاره به صندلی مطلوب دانشگاه در رتبه بندی های ملی و بین المللی گفت: این دانشگاه بعد از انقلاب رشد و نمو پیدا نموده و همواره در رتبه بندی های ملی، منطقه ای و بین المللی دارای صندلی مطلوب و خوبی بوده است.

احمد عریان اضافه کرد: رشته های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، نفت و گاز، کشاورزی و ... در دانشگاه یاسوج تدریس می گردد و این دانشگاه دارای اساتید برجسته در این رشته هاست.

وی با اشاره به زلزله سی سخت که خسارات زیادی را به ساختمان و ابنیه ها وارد کرد گفت: دانشگاه یاسوج در حوزه عمران و زیرمجموعه های آن، متخصصین صاحب نامی دارد که می توانند در بازسازی سی سخت یاری های علمی و آموزشی خوبی را ارائه دهند.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان داشت: برای همین از اساتید گروه عمران و معماری، جامعه شناسی و روانشناسی برای حضور و گفتگو در این جلسه دعوت شده تا نقطه نظرات کاربردی خود را در مورد بازسازی سی سخت ارائه دهند.

امیرحسین گرکانی، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی در این نشست گفت: بنیاد مسکن در حوادث طبیعی که در سال های گذشته در کشور رخ داده از ظرفیت دانشگاه ها برای بازسازی و کاهش اثرات این حوادث استفاده نموده است.

امیرحسین گرکانی اضافه کرد: در زلزله کرمانشاه، اساتید دانشگاه یاری کردند و کار های خوبی انجام شد و در قضیه سیل که 24 استان را درگیر نموده بود نیز دانشگاه تهران در موضوعات فنی همکاری مطلوبی با بنیاد مسکن داشت.

وی ادامه داد: در سیل خوزستان نیز دانشگاه اهواز پای کار آمد و از تجربه و توان این دانشگاه برای بازسازی 364 روستای خوزستان استفاده شد.

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی با بیان اینکه هر کجا با دانشگاه همکاری نموده ایم برای کشور سودمند بوده اضافه کرد: امیدواریم با همکاری دانشگاه یاسوج در بازسازی سی سخت بتوانیم خدمتی به مردم انجام دهیم.

گرکانی تاکید نمود: موضوعات کاربردی که بتواند گرهی از کار مردم باز کند در یک زمان بندی معین ارایه گردد تا در قالب تفاهمنامه دیده گردد.

وی خواهان ارائه خدمات آموزشی به ناظران بنیادمسکن از سوی دانشگاه شد و گفت: در زمینه استفاده از مصالح، مقاوم سازی، سازه های کلافی و ... احتیاج هست که دوره های آموزشی به صورت سطح بندی انجام، تا نهایت استفاده از این دوره ها برده گردد.

وی به بخش معماری نیز اشاره نمود و توضیح داد: شهر سی سخت فرصت نوسازی را پیدا نموده است و باید بتوانیم از الگو های بومی در سازه های این شهر استفاده کنیم.

گرکانی مستندسازی را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: زلزله بم، کرمانشاه و سیل در سال های گذشته مستندسازی شد و میتواند در این زمینه راهنما و راهگشا باشد.

حسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن استان در این نشست اعلام نمود: دانشگاه یاسوج از اساتید خوبی بهره می برد که هم به صورت علمی و هم تجربی کار نموده و همکاری های قبلی بین دانشگاه و بنیاد مسکن این شناخت را به وجود آورده است.

حسین جنتی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه یاسوج بازسازی سی سخت هم با سرعت و هم با کیفیت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسات استانی نظرات و دیدگاه های مختلفی در مورد گسل های سی سخت گفته شده، اما معتقدیم اگر دانشگاه متولی کار باشد نظرات علمی و کارشناسی ارائه می گردد.

جنتی بیان نمود: از امروز برنامه ریزی گردد که طبق زمان بندی اعلام شده کار بازسازی انجام گردد.

در ادامه اساتید حاضر در نشست دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را پیرامون زلزله سی سخت و همچنین بازسازی این شهر ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 873

به "همکاری دانشگاه یاسوج با بنیاد مسکن برای بازسازی سی سخت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری دانشگاه یاسوج با بنیاد مسکن برای بازسازی سی سخت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید