واکنش دانمارک به افشای جاسوسی از متحدان اروپایی

به گزارش دکترای اقتصاد، نخست وزیر دانمارک در اولین واکنش به افشای جاسوسی آمریکا به وسیله این کشور از متحدان اروپایی گفت، من فکر نمی کنم که بگوییم نیازی به برقراری روابط با فرانسه یا آلمان وجود دارد، زیرا ما یک گفت وگوی مداوم داریم و این در زمینه اطلاعات نیز هست.

واکنش دانمارک به افشای جاسوسی از متحدان اروپایی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

از یورو نیوز، مته فردیکسن نخست وزیر دانمارک پس از گزارش رسانه ای مبنی بر جاسوسی آمریکا از رهبران اروپا به وسیله کابل های اطلاعاتی دانمارک، معتقد نیست که دانمارک احتیاج به برقراری روابط با متحدان خود از جمله فرانسه و آلمان دارد.

به دنبال افشای جاسوسی آمریکایی ها از متحدان اروپایی به وسیله کانال های دانمارک، واشنگتن روز سه شنبه گفت که برای حل مسائل امنیتی با متحدان و شرکای اروپایی همکاری خواهد نمود.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز گفته اند که استراق سمع متحدان قابل قبول نیست و فرانسه و آلمان هر دو به دنبال شفاف سازی کامل در خصوص آنچه رخ داده است، هستند.

دوشنبه شب مرکز خبری دانمارک (DR) فاش کرد که آژانس امنیتی ایالات متحده به وسیله کابل های ارتباطی دانمارک از مرکل صدراعظم آلمان و دیگر مقامات ارشد اروپایی جاسوسی نموده است.

دانمارک با استناد به 9 منبع ناشناس که دسترسی به تحقیقات داشته اند، گزارش داد که این یافته ها نتیجه تحقیقات داخلی در سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک از سال 2015 در خصوص نقش آژانس امنیت ملی ایالات متحده در این مشارکت و همکاری بوده است.

طبق تحقیقاتی که سال های 2012 و 2014 را تحت پوشش قرار می دهد، آژانس امنیت ملی ایالات متحده از اهمکاری طلاعاتی دانمارک برای جاسوسی از مقامات ارشد سوئد، نروژ، فرانسه و آلمان از جمله فرانک والتر اشتاین مایر وزیرخارجه سابق آلمان و پیر اشتین برک رهبر مخالف سابق آلمان استفاده نموده است.

دانمارک متحد نزدیک آمریکا، میزبان چندین ایستگاه اصلی کابل های اینترنتی زیر دریا به سوئد، نروژ، آلمان، هلند و انگلیس است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1065

به "واکنش دانمارک به افشای جاسوسی از متحدان اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دانمارک به افشای جاسوسی از متحدان اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید