پروتکل همکاری های گردشگری اصفهان و گیونگ جو

به گزارش دکترای اقتصاد، شهردار اصفهان گفت: اصفهان و گیونگ جو شباهت ها و اولویت های یکسانی در زمینه توسعه گردشگری دارند، از این رو پیشنهاد می شود تا دو شهر پروتکل همکاری های گردشگری را تنظیم و امضا کنند تا تعاملات آنها تقویت شود.

پروتکل همکاری های گردشگری اصفهان و گیونگ جو

ایمنا: قدرت الله نوروزی امروز -چهارشنبه 25 فروردین ماه 1400 - در دیدار تصویری آنلاین با شهردار گیونگ جو (یکی از شهرهای کره جنوبی)، با اشاره به اقدامات اجرا شده در راستای کاهش شیوع کرونا در اصفهان اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در حال حاضر محل های تجمع در شهر تعطیل و ورود افراد به این محل ها ممنوع شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این کلانشهر نقاط مشترک زیادی با شهر گیونگ جو دارد، ادامه داد: شهر گیونگ جو زمانی پایتخت شیلا بوده و این در حالی است که اصفهان نیز در سه دوره تاریخی از جمله آل بویه، سلجوقیه و صفویه پایتخت کشور ایران بوده است و این ویژگی در کنار سایر ویژگی های فرهنگی و تاریخی موجود بین دو شهر، زمینه همکاری ها را افزایش داده و پیوند خوبی بین این دو شهر برقرار کرده است.

وی شرح داد: سابقه فرهنگی ایران در داستان کوچ نامه کشور کره به خوبی تشریح و باعث آشنایی کامل مردم آن شهر و کشور با سابقه فرهنگی اصفهان شده است؛ البته رابطه دو کشور ایران و کره جنوبی نیز دیرینه بوده به طوری که سال آینده در آستانه شصتمین سال برقراری روابط دو کشور خواهیم بود.

نوروزی با تاکید بر تلاش در جهت تقویت روابط دو شهر اصفهان و گیونگ جو، گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری در خصوص احیای جاده ابریشم با جمهوری کره و با موضوع اصفهان، امضای لوح تمایل به همکاری در جشنواره فرهنگی راه ابریشم در سال 2014 و امضای پیش نویس تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر گیونگ جو و اصفهان در سال 2016 جزو سوابق همکاری های دوجانبه این دو شهر به شمار می آید.

وی با بیان اینکه گیونگ جو و اصفهان به لحاظ سابقه طولانی برای گردشگری دارای ویژگی های خاصی هستند که می تواند روابط آنها را بیش از پیش گسترش دهد، اظهار کرد: اطمینان دارم شرایط ایجاد شده به واسطه شیوع کرونا که جهان را با چالش های زیادی روبرو کرده، تمام خواهد شد و شرایطی که امروز برای ایران به دلیل اقدامات آمریکا ایجاد شده نیز انتها می یابد و زمینه برای روابط بهتر این دو شهر مساعد خواهد شد.

شهردار اصفهان گفت: اصفهان و گیونگ جو شباهت ها و اولویت های یکسانی در زمینه توسعه گردشگری به واسطه سبک گردشگری یکسان دو شهر یعنی سبک فرهنگی و تاریخی دارند، از این رو پیشنهاد می شود تا دو شهر پروتکل همکاری های گردشگری را تنظیم و امضا کنند تا تعاملات آنها با استفاده از نقشه راه، معین اهداف و چشم انداز عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می شود پس از این گفت و گو بیانیه مشترک دو شهردار تنظیم شود چرا که دیپلماسی شهری اصفهان و گیونگ جو می تواند به تعمیق روابط دو کشور کمک کند.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: انجام این گفت و گوی آنلاین سرآغاز مسیری خوب برای تداوم همکاری ها و گسترش روابط دو شهر اصفهان و گیونگ جو باشد.

وی از شهردار شهر گیونگ جو دعوت کرد تا پس از انتها دوران پاندمی کرونا به اصفهان سفر کرده و از زیبایی های این جهان شهر تاریخی دیدن کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 958

به "پروتکل همکاری های گردشگری اصفهان و گیونگ جو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل همکاری های گردشگری اصفهان و گیونگ جو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید