یک آنالیز عظیم بی تاثیر بودن داروی پیشنهادی ترامپ برای کرونا را نشان داد

به گزارش دکترای اقتصاد، یک آنالیز عظیم شواهد بیشتری از بی تاثیر بودن داروهای ضد مالاریای پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای درمان بیماران دارای عفونت ویروس کرونا به دست داده است.

یک آنالیز عظیم بی تاثیر بودن داروی پیشنهادی ترامپ برای کرونا را نشان داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز یک بررسی عظیم جدید نشان داد که تجویز داروهای ضد مالاریای کلروکین و هیدروکسی کلروکین به بیماران بستری شده به علت عفونت با ویروس جدید کرونا کمکی نمی نماید و در عوض با افزایش عوارض قلبی و افزایش خطر مرگ همراهی دارد.

این بررسی پیامدهای بیمارستانی 96032 بیمار بستری را بررسی نموده است که 14888 نفرشان در طول دوره ای چهارماهه داروهای کلروکین و هیدروکسی کلروکین را دریافت نموده بودند.

این بیماران از 671 بیمارستان از شش قاره بودند و بررسی بوسیله پژوهشگران بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون سرپرستی شد. یافته های این بررسی روز آدینه 2 خرداد در ژورنال لنست منتشر شد. گرچه این بررسی یک کارآزمایی تصادفی شده کنترل شده نیست، اما عظیمترین بررسی از نوع خود در بیماری کووید-19 ناشی از ویروس جدید کرونا است.

این بررسی پیامدهای درمانی را در بیماران درمان شده با ترکیب هایی از هیدروکسی کلروکین، کلروکین و یک آنتی بیوتیک ماکرولیدی مانند آزیترومایسین را مقایسه نموده است.

در نهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بیمارانی که این ترکیب های درمانی را دریافت نموده اند، نسبت به بیمارانی که آنها را دریافت ننموده اند، سودی نبرده اند. در عوض این بررسی نشان داد که میزان موارد اختلال ریتم ضربان قلب در افرادی که این داروها را دریافت نموده بودند، بیشتر است. همچنین میزان مرگ ومیر در این بیماران در مقایسه با بیمارانی که این داروها دریافت ننموده بودند، هم بالاتر بود.

البته این بررسی محدودیت هایی را هم دارد. این بررسی گ مشاهده ای است و اعتبار کمتری از کارآزمایی های تصادفی شده کنترل شده دارد که در آنها از قبل بیماران به طور تصادفی به دو دسته تقسیم می شوند و یک گروه دارو و گروه دیگر دارونما را دریافت می نماید و مقایسه بین دو گروه به طور آینده نگر انجام می گردد. این نوع کارآزمایی ها درباره تاثیر این داروها در بیماران کرونا نیز در حال اجرا است.

این داروهای ضد مالاریا در ابتدای همه گیری جهانی کرونا توجه پزشکان را به خود جلب کرد و دولت ترامپ هم از همان هنگام آنها را به عنوان درمان بالقوه بیماری تبلیغ می نموده است. بعضی از نتایج امیدوارکننده هم در اواخر ماه مارس درباره تاثیر این داروها منتشر شده بود.

  • آیا داروی ضد مالاریای کلروکین کووید-19 را درمان می نماید؟

ترامپ اخیرا گفته بود که برای یک هفته و نیم هر روز داروی هیدروکسی کلروکین مصرف می نموده است.

  • آیا هیدروکسی کلروکین از مبتلا شدن ترامپ به کرونا جلوگیری می نماید؟

اما بررسی های بعدی تاثیربخشی بودن این داروها را با تردید روبرو کرد. یک کارآزمایی بالینی این داروها در برزیل در ماه آوریل به علت افزایش میزان مرگ در میان بیمارانی که آنها را دریافت می کردند، متوقف شد.

  • یک بررسی داروی کلروکین برای کرونا به خاطر عوارض قلبی دارو متوقف شد

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز این داروها برای درمان کووید-19 تایید ننموده است.

دو بررسی مشاهده ای دیگر هم که در ژورنال پزشکی نیوانگلند و ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، نشان داد در میان هزاران بیمار بستری شده به علت عفونت ویروس کرونا که بیماران دریافت کننده داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین نسبت به بیمارانی که این دارو را دریافت ننموده اند، شرایط بهتر یا بدتری پیدا ننموده اند.

  • نتایج یک بررسی جدید: داروی ضد مالاریا بر روی کرونا بی تاثیر است

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 387

به "یک آنالیز عظیم بی تاثیر بودن داروی پیشنهادی ترامپ برای کرونا را نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آنالیز عظیم بی تاثیر بودن داروی پیشنهادی ترامپ برای کرونا را نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید