اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و لورانتوس

به گزارش دکترای اقتصاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و آفت لورانتوس درسطح جنگل های لرستان اطلاع داد.

اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و لورانتوس

به گزارش خبرنگاران لرستان، شیرزاد نجفی اضافه نمود: این طرح در راستای مبارزه بیولوژیک و در سطح 11 هزار هکتار در جنگل های استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: آفت برگ خوار یکی از مهمترین آفت ها برای جنگل است و متاسفانه در فصل بهار همه ساله سطح وسیعی از جنگل ها به این آفت آلوده می گردد.

وی توضیح داد: این پروژه شامل دو مرحله پایش، کنترل و مبارزه است که در راستای اهداف و وظایف سازمانی در سطح 20 هزار هکتار از جنگل های استان محلول پاشی می گردد.

نجفی با اشاره به اینکه مبارزه با لورانتوس و برگ خوار بلوط در مناطق سپیددشت، قلعه گل، داد آباد، تاف، ناوه کش، الیگودرز، مله شبانان، دره اناران در حال انجامست، اعلام کرد: هزینه این عملیات اعتباری معادل 800 میلیون تومان از محل اعتبارات مصوب ملی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: هزار هکتار مساحت، جزو جنگل های زاگرس به شمار می فرایند که به لحاظ حفاظت از منابع پایه آب و خاک، فراوری محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، قابلیت اکوتوریستی، مسائل زیست محیطی و... دارای اهمیت منحصر به فرد هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 942

به "اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و لورانتوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و لورانتوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید