افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در دماوند

به گزارش دکترای اقتصاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در شهرستان دماوند با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران به مناسبت دهه فجر در روز پنجشنبه 17 بهمن 98 اطلاع داد.

افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در دماوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در حاشیه افتتاح اقامتگاه بوم گردی گردو گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری در مناطق روستایی موجب یک چرخه مالی دو سویه بین شهر و روستاهای تهران شده است.

او اضافه کرد: تاسیس یک اقامتگاه بوم گردی در روستاهای تهران برای 10 تا 15 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می نماید که همین مسئله ضمن حفظ هویت بافت روستاها موجب کاهش مهاجرت جوانان از روستا به تهران می گردد.

جانفشان اقامتگاه های بوم گردی را از تاسیسات گردشگری زودبازده با حجم سرمایه گذاری اولیه مناسب با مناطق روستایی دانست و خاطر نشان کرد: تیم های مشاوره با حضور کارشناسان معاونت سرمایه گذاری و گردشگری برای ترغیب و تشویق جوامع روستایی به اقامتگاه های بوم گردی جلسات توجیهی را در دهیاری های استان برگزار خواهند کرد.

اقامتگاه بوم گردی گردو دارای 10 اتاق اقامتی، یک کافه رستوران و فروشگاه صنایع دستی است و برای 15 نفر اشتغال ایجاد نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 159

به "افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در دماوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید