اگر اندروید خود را بروزرسانی نموده اید، بخوانید!

به گزارش دکترای اقتصاد، اگر بخواهید در اندروید 14 به روزرسانی برخی اپ ها مثل Google Play Services را از جایی غیر از پلی استور نصب کنید، با یک هشدار روبه رو می شوید. این نسخه درواقع قابلیتی به نام مالکیت به روزرسانی خواهد داشت که اجازه می دهد فروشگاه های اپلیکیشن مالکیت نصب به روزرسانی ها را برای خود تصاحب نمایند. ولی این ویژگی قرار نیست به نفع پلی استور شرایط بازار را تغییر دهد، چون مالکیت به روزرسانی اپ های گوگل فقط برای برخی از آن ها به پلی استور داده می گردد.

اگر اندروید خود را بروزرسانی نموده اید، بخوانید!

به گزارش دیجیاتو، براساس گزارش میشال رحمان، متخصص سیستم عامل اندروید، گوگل با یاری قابلیت مالکیت به روزرسانی می خواهد کنترل اپ های اساسی خود را در دست بگیرد. با این ویژگی، کاربری که در پی نصب آپدیت Google Play Services از خارج پلی استور باشد، با پیغام هشداری روبه رو می گردد که توصیه می نماید به روزرسانی مربوطه به وسیله پلی استور انجام گردد.

قابلیت تازه اندروید 14 به انحصار گوگل پلی استور منجر نمی گردد

زمانی که این ویژگی اولین بار در ماه فوریه مشاهده شد، نگرانی هایی پیرامون این مسئله مطرح شد که گوگل با این کار نصب آپدیت تمام برنامه های نصب شده با پلی استور را تنها به فروشگاه اپلیکیشن های خود منحصر کند. اما حالا آنالیز ها نشان می دهد که این قابلیت فقط برای تعدادی از اپ های اساسی گوگل در نظر گرفته شده است؛ بنابراین حتی اپلیکیشن هایی مثل جیمیل و خود پلی استور هم مقید به دریافت آپدیت ها از پلی استور نیستند. به عبارت دیگر، هنگام به روزرسانی برنامه های معمولی با این پیغام هشدار ترسناک روبه رو نمی شوید. البته با توجه به اینکه اندروید 14 هنوز در مراحل بتا قرار گرفته است، پلی استور می تواند مالکیت به روزرسانی برنامه های بیشتری را برای خود تصاحب کند.

میشال رحمان می گوید کنترل انتشار به روزرسانی اپ هایی مثل Play Services منطقی است، چون گوگل نسخه های مختلفی از این برنامه را منتشر می نماید. درنتیجه نصب یک نسخه ناسازگار با دستگاه شما از یک فروشگاه شخص ثالث می تواند عملکرد بقیه اپلیکیشن ها را هم مختل کند. درعین حال، این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند با نادیده گرفتن این هشدار، به روزرسانی ها را از هر منبعی که می خواهند، نصب نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1639

به "اگر اندروید خود را بروزرسانی نموده اید، بخوانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر اندروید خود را بروزرسانی نموده اید، بخوانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید