این مارها نمرده اند؛ فریب نخورید!، عکس

به گزارش دکترای اقتصاد، نقش بازی کردن یک استراتژی دفاعی در قلمرو حیوانات است؛ با این حال مارهایی که از این استراتژی استفاده می نمایند، خیلی عمیق در نقش خود فرو می روند.

این مارها نمرده اند؛ فریب نخورید!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، علاوه بر بی حرکتی و باز گذاشتن دهان خود، مارهای تاس یک استراتژی قوی برای اجرای نقش مرده دارند؛ آنها مدفوع می نمایند و خود را به مدفوع آغشته می نمایند و حتی از دهان آغاز به خونریزی می نمایند که ممکن است واقعی ترین مرگی باشد که تا به حال در طبیعت به آن تظاهر شده است.

ممکن است این رفتار کمی بیش از حد به نظر برسد، اما نتیجه داده است. دانشمندانی که این مهارت های بازیگری درجه یک را مطالعه کردند، دریافتند که این رفتارها به مار این امکان را می دهد تا سریع تر فرار کند.

رفتاری که به عنوان مرگ ظاهری یا بی حرکتی تونیک شناخته می گردد، در واقع در طبیعت، در طیف گسترده ای از گونه ها، بسیار رایج است. وجود آن در همه جا نشان می دهد که یک دفاع موثر در برابر شکارچیان است، اگرچه دقیقاً علت آن معین نیست. بعضی تحقیقات نشان می دهد که این آخرین کوشش برای فرار است.

به نظر می رسد که بعضی از مارها راهی پیدا نموده اند که شانس را حتی بیشتر به نفع خود افزایش دهند. به عنوان مثال، مارهای (Heterodon platirhinos)، به پشت خود می چرخند، تشنج می نمایند، خرخر می نمایند و مدفوع دفع می نمایند.

مارهای تاس، گونه ای غیر سمی که عمدتاً ماهی می خورند، وقتی نگران می شوند، تقلا می نمایند، صدا در می آورند و خود را بدبو می نمایند. آنها بعلاوه خود را به مردن می زنند و با استفاده از توانایی موسوم به autohemorrhaging، از دهان خون ریزی می نمایند. این مارها محدوده زیستگاهی دارند که شامل غرب اروپا و شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و غرب چین می گردد. آنها بعلاوه برای تعداد زیادی از شکارچیان از جمله خزندگان، پرندگان و پستانداران به عنوان یک مار خوشمزه در نظر گرفته می شوند.

اما زمانی که محققان مدت زمانی را که هر مار صرف نقش بازی کردن می نماید را میزان گرفتند، اتفاق جالبی افتاد؛ مارهایی که استراتژی های بیشتری را برای نمایش به کار می گرفتند، دو ثانیه کمتر نقش بازی می کردند.

این موضوع حاکی از آن است که ترکیب استراتژی های دفاعی مزایای بیشتری را برای مارها به ارمغان می آورد و مارهایی که کار اضافی انجام می دهند، زودتر به خانه بر می گردند.

منبع: SCIENCE ALERT

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1403 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1674

به "این مارها نمرده اند؛ فریب نخورید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مارها نمرده اند؛ فریب نخورید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید