فراوری فولاد مستحکم با ضایعات محصولات برقی

به گزارش دکترای اقتصاد، استفاده مجدد از ضایعات محصولات برقی کار ساده ای نیست، زیرا آنها متشکل از مواد مختلفی هستند. اما محققان استرالیایی روشی را برای تبدیل این ضایعات به روکش فولاد ابداع نموده اند.

فراوری فولاد مستحکم با ضایعات محصولات برقی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران توانسته اند برای اولین بار از ضایعات و دور ریز محصولات برقی و الکترونیکی گوناگون برای فراوری روکشی استفاده نمایند که افزودن آن به فولاد مقاومت و استحکام این فلز را افزایش می دهد.

با توجه به اینکه محصولات برقی متشکل از سیلیکون، پلاستیک و فلزات دیگر هستند، جدا کردن این مواد از هم کار ساده ای نیست. اما پژوهشگران استرالیایی با خرد کردن شیشه و پلاستیک نمایشگرهای رایانه ای از این ترکیب پودر درست کردند و سپس آن را تا 1500 درجه سانتیگراد گرما دادند.

در مرحله بعد از ماده حاصله برای فراوری نانوسیم های سیلیکونی کاربیدی استفاده شد که ترکیب آن با بعضی مواد مورد استفاده برای فراوری مدارهای الکترونیکی ومس و گرم کردن ترکیب مذکور در حد 1000 درجه سانتیگراد در نهایت موجب فراوری روکشی منعطف و مقاوم شد.

آنالیز های آزمایشگاهی نشان می دهد این ترکیب می تواند مقاومت فولاد را تا 125 درصد افزایش دهد. عمر بالای این روش و چسبیدن کامل آن به فولاد از جمله دیگر مزایای این اختراع تازه است. انتظار می رود استفاده تجاری از این ترکیب بعد از آنالیز های بیشتر شروع گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 510

به "فراوری فولاد مستحکم با ضایعات محصولات برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری فولاد مستحکم با ضایعات محصولات برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید