میانه زمان توقیف خودرو های توفیقی دو و نیم سال است

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده هدایت و رانندگی ناجا گفت: 226 هزار دیستگاه خودرو در پارکینگ ها توقیف شده که میانه عمر توفیقی آن ها دو و نیم سال است.

میانه زمان توقیف خودرو های توفیقی دو و نیم سال است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری درباره اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توفیقی (خودرو ها) اضافه نمود: از فردا این طرح اجرایی خواهد شد و از فردا طرح ویژه آزادسازی و ترخیص خودرو های رسوبی پارکنیگ های سراسر کشور را که هزار و 213 پارکینگ است، اجرایی خواهیم کرد.

وی گفت: هم اکنون 226 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ های توزیع شده و میانگین زمان توقیف خودرو ها در این پارکینگ ها دو و نیم سال است.

سردار هادیان فر این طرح از فردا اجرایی خواهد شد و به مناسبت یوم الله خرداد به مدت دو ماه این طرح اجرایی خواهد شد. یکهزار و 200 دفتر پلیس بعلاوه 10 اجرای این طرح را برعهده دارند و خودرو های توقیفی قبل از سال 99 می تواند از این طرح ویژه بهره مند گردد و مشمول این ترخیص خواهد شد.

وی ادامه داد: 60 درصد خودرو های توقیفی مربوط به تخلف های راهوری تصادفات است و 40 درصد مربوط به حوزه انتظامی اعم از پلیس آگاهی، مواد مخدر و ... است که دستور قضایی دارد و عمده کسانی که در حوزه قضایی خودروی آن ها توقیف شده است برای ترخیص حتما احتیاج به دستور قضایی دارند.

فرمانده راهور ناجا گفت: بعلاوه برای ترخیص خودرو ها داشتن معاینه فنی الزامی نیست و خودرو ها بعد از ترخیص می تواند برای دریافت معاینه فنی مراجعه کند.

وی اضافه نمود: بعلاوه خودرو هایی که سن فرسودگی آن ها زیر 20 سال در خودرو های شخصی و زیر 15 سال در خودرو های عمومی است، مشمول این طرح نمی گردد و در بحث ترخیص موتورسیکلت ها هم هنوز طرح ترخیص موتورسیکلت ها همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1071

به "میانه زمان توقیف خودرو های توفیقی دو و نیم سال است" امتیاز دهید

1 کاربر به "میانه زمان توقیف خودرو های توفیقی دو و نیم سال است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانه زمان توقیف خودرو های توفیقی دو و نیم سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید