بازسازی ساختمان: بازسازی و اندود پشت بام حمام تاریخی روستای لکان

به گزارش دکترای اقتصاد، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار واصله، بازسازی و اندود پشت بام حمام تاریخی روستای لکان صورت پذیرفت.

بازسازی ساختمان: بازسازی و اندود پشت بام حمام تاریخی روستای لکان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علی مشهدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین گفت: حمام تاریخی روستای لکان متعلق به دوره قاجاریه بوده و با توجه به کاهگل بودن پشت بام در اثر مرور زمان و بارندگی های سالهای گذشته، احتیاج به بازسازی و اندود داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین در ادامه اضافه نمود: بازسازی این حمام تاریخی با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال بصورت امانی و با نظارت و کارشناسی اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام شد.

مشهدی با اشاره به اینکه آخرین بار پشت بام این بنای تاریخی در سال 92 بازسازی و مقاوم سازی شده بود، اضافه نمود: بازسازی و اندود پشت بام حمام تاریخی لکان به مساحت 600 متر مربع و به مدت یک هفته انجام شد.

او با اشاره به اینکه حمام تاریخی روستای لکان در 36 کیلومتری شهرستان خمین است، گفت: این بنای تاریخی بدلیل ارزش های معماری و تاریخی و داشتن ویژگی های منحصر بفرد در تاریخ 20 اسفند 1385 واجد ارزش تاریخی شناخته شد و با شماره 18028 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1244

به "بازسازی ساختمان: بازسازی و اندود پشت بام حمام تاریخی روستای لکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: بازسازی و اندود پشت بام حمام تاریخی روستای لکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید