هواپیمای برادران رایت در کره مریخ!، عکس

به گزارش دکترای اقتصاد، برادران رایت با رایت فلایر تاریخ هوانوردی را آغاز کردند. رایت فلایر، اولین هواپیمای با سرنشین انسانی، نقشی حیاتی در تاریخ هوانوردی ایفا کرد.

هواپیمای برادران رایت در کره مریخ!، عکس

تینا مزدکی-در حالی که هواپیمای برادران رایت به نام فلایر ممکن است فقط در ساحلی در کارولینای شمالی پرواز کرده باشد، بخش هایی از اولین هواپیمای تاریخ به ماه و مریخ رفته است. قبل از اینکه در مورد ارتباط رایت فلایر با پروازهای فضایی صحبت کنیم، باید به هواپیمای برادران رایت نگاه کنیم و توضیح دهیم که چرا برای تاریخ هوانوردی بسیار حیاتی است.

پس از یک طلسم کوتاه در تجارت چاپ در اوایل دهه 1890، ویلبر و اُرویل رایت تصمیم گرفتند از شور دوچرخه سواری که آمریکا را فرا گرفته بود استفاده کنند و یک تعمیرگاه باز کنند. در پی پیروزیت این مغازه، آنها دوچرخه های خود را ساختند و فروختند. آنها همزمان پیروزیت های اتو لیلین تال را دنبال می کردند. در آگوست 1896، لیلین تال در یک سانحه جان خود را از دست داد، حادثه تراژیکی که باعث شد برادران رایت جدی تر برنامه ساخت نخستین هواپیمای تاریخ را دنبال کنند.

برادران رایت شروع به آزمایش با گلایدر کردند

در سال 1900، این زوج یک گلایدر که ساخته بودند به تپه های شنی کیتی هاوک، کارولینای شمالی بردند تا آزمایش کنند. این مکان به دو دلیل انتخاب شد: مناسب ترین مکان نزدیک به خانه آنها در دیتون، اوهایو، و به میزان کافی دور از دسترس برای جلوگیری از جلب توجه خبرنگاران بود. پس از آزمایش با گلایدر، برادران متوجه شدند که اگر موتوری برای ایجاد نیروی رانش در آن نصب کنند، هواپیما می تواند مدت بیشتری در هوا بماند.

در سال 1903، آنها رایت فلایر را با استفاده از چوب صنوبر برای قاب ساختند و روی آن را با پارچه ای نخی پوشاندند. چیزی که این جفت نیاز داشت یک موتور بنزینی سبک بود. در حالی که هیچ چیز مناسبی در دسترس نبود، آن ها مهندس مغازه خود را ریخته گری کردند و بلوک موتور را از آلومینیوم ساختند.

1903، برادران رایت تاریخ ساز شدند

در 17 دسامبر 1903، در ساعت 10:35، اوریل پیروز شد در حالی که 12 ثانیه در ارتفاع ایستاده بود، 120 فوت پرواز کند. دو پرواز بعدی کمی طولانی تر بودند و 175 فوت و سپس 200 فوت را طی کردند. در چهارمین و آخرین پرواز خود، هنگامی که هواپیما را به بالای تپه های شنی می برد، باد شدیدی آن را گرفت و چندین بار آن را واژگون کرد.

هواپیما که به شدت آسیب دیده بود به اوهایو بازگردانده شد و تعمیر شد، اما دیگر هرگز پرواز نکرد. این هواپیما در سرتاسر کشور و سپس در موزه علوم لندن به نمایش گذاشته شد تا اینکه در سال 1948 در موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی در سال 1948 به یک مکان ثابت تبدیل شد.

رایت فلایر به فضا می رود

پس از انجام چندین پرواز برای گردش به دور ماه در 16 ژوئیه 1969، آپولو 11 با خدمه فضانوردان نیل آرمسترانگ، ادوین آلدرین جونیور و مایکل کالینز از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به پرواز درآمد. بر روی ماژول قمری، همراه با آرمسترانگ و آلدرین، تکه هایی از چوب و پارچه از رایت فلایر گرفته شده بود. چوب و پارچه در مرکز بازدیدکنندگان در یادبود برادران رایت در کیتی هاوک، کارولینای شمالی به نمایش گذاشته شده است.

در سال 1986، یادداشتی از طریق ارویل رایت و قطعات چوب و پارچه از رایت فلایر در شاتل فضایی چلنجر قرار گرفت. متأسفانه، 73 ثانیه پس از برخاستن چلنجر، یادگارها و هر هفت خدمه چلنجر از بین رفتند.

  • آینده دبی را تماشا کنید/ پیش بینی ترسناک هوش مصنوعی/ عکس

  • اختراع شگفت انگیز دانشمندان در نسل نو کامپیوترها :ترکیب هوش مصنوعی با مغز کوچک!

سی و چهار سال بعد، یک تکه پارچه از رایت فلایر با یک هلیکوپتر کنترل از راه دور متصل به مریخ نورد به فضا رفت. میزان کمی پارچه، به میزان یک تمبر پستی، به کابلی در زیر پنل خورشیدی Ingenuity متصل شده بود.

زمانی که مریخ نورد بر روی سیاره سرخ فرود آمد، Ingenuity تنها قرار بود پنج پرواز انجام دهد. به گفته ناسا، 67 را تکمیل کرد و به دانشمندان کمک کرد تا منطقه ها مورد علاقه را برای ماموریت های آینده مریخ ترسیم کنند.

منبع: simpleflying

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1671

به "هواپیمای برادران رایت در کره مریخ!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای برادران رایت در کره مریخ!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید