هیوندای اکستر رونمایی شد؛ کراس اووری مالی با قیمت زیر 400 میلیون تومان

به گزارش دکترای اقتصاد، شرکت هیوندای از یک کراس اوور نو رونمایی کرد. این کراس اوور اکستر نام دارد و برای بازار هند توسعه پیدا نموده است. به همین دلیل اکستر یک مدل کاملاً مالی محسوب می گردد، به طوری که قیمت آن حدود 600 هزار روپیه (معادل 7300 دلار یا نزدیک به 400 میلیون تومان) خواهد بود. نکته جالب اینکه این خودرو در نسخه دوگانه سوز (CNG) نیز به فروش خواهد رسید.

هیوندای اکستر رونمایی شد؛ کراس اووری مالی با قیمت زیر 400 میلیون تومان

به گزارش دیجیاتو، هیوندای اکستر ابعاد بسیار کوچکی دارد و در کلاس A قرار می گیرد. این خودرو جثه کوچک تری در مقایسه با مدل ونیو دارد. این خودرو که کوچک ترین کراس اوور هیوندای در آمریکا به شمار می رود، طولی برابر با 3995 میلی متر دارد؛ بنابراین باید گفت طول اکستر کمتر از این رقم خواهد بود.

طراحی مجذوب نماینده ظاهری

همچون سایر محصولات اخیر کمپانی، این خودرو نیز طراحی مدرن و مجذوب نمایندهی دارد. در نمای روبه رو چراغ های اصلی دارای ساختاری دو تکه هستند و چراغ های مربعی شکل موجود روی سپر روشنایی در شب را تأمین می نمایند. چراغ های LED روشنایی در روز چسبیده به کاپوت هستند و گرافیکی مشابه با حرف H انگلیسی دارند.

جلوپنجره هیوندای اکستر فرم عریضی دارد. در زیر این المان یک ورودی هوای بزرگ دیگر به چشم می خورد. قسمت پایینی سپر هم به وسیله یک سینی محافظت می گردد که البته ظاهراً بیشتر جنبه تزئینی دارد.

تا به امروز هیوندای فقط دو تصویر رسمی آن هم فقط از نمای روبه رویی اکستر را منتشر نموده است. اما بعضی علاقه مندان تصاویری از نمای عقب این خودرو را هنگام تست های خیابانی شکار نموده اند. این تصاویر نشان می دهند نمای عقب اکستر طراحی نسبتاً عضلانی و اسپرتی دارد و گرافیک چراغ های این بخش نیز H شکل است.

از دیگر ویژگی های ظاهری هیوندای اکستر باید به مواردی مثل گلگیرهای متورم، محافظ های پلاستیکی و رنگ متفاوت ستون و سقف با بدنه اشاره کنیم. به طور کلی هیوندای تم طراحی این مینی کراس اوور تازه را با عباراتی مثل حضور در فضای آزاد، سفر و سرگرمی توصیف می نماید.

متأسفانه از داخل کابین هیوندای اکستر هیچ تصویری موجود نیست، ولی می توان حدس زد که این خودرو با طراحی به روز و امکاناتی بیشتر از رقبا راهی میدان خواهد شد.

مشخصات فنی هیوندای اکستر

هیوندای اکستر بر مبنای پلتفرم K1 فراوری می گردد. این پلتفرم مخصوص مدل های شهری گروه هیوندای است و خودروهای دیگری مثل i10، کسپر، گرند i10 نیوس و اورا نیز براساس آن فراوری می شوند.

نیروبخش هیوندای اکستر یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر کاپا خواهد بود. این موتور درصورت استفاده از سوخت بنزین، توانایی فراوری 82 اسب بخار قدرت و 114 نیوتن متر گشتاور را دارد. در حالت گازسوز، قدرت این موتور به 68 اسب بخار و گشتاور آن به 95 نیوتن متر محدود می گردد.

نسخه بنزینی یا تک گانه هیوندای اکستر با گیربکس 5 سرعته دستی و اتوماتیک فراوری خواهد شد. اما نسخه دوگانه سوز فقط با گیربکس دستی قابل انتخاب خواهد بود. در این کراس اوور شهری فقط چرخ های محور جلو محرک هستند.

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، اکستر برای بازار هند توسعه پیدا نموده است. در این کشور، این خودرو باید با مدل هایی مثل سوزوکی ایگنیس، تاتا پانچ و ماهیندرا KUV100 رقابت کند. هیوندای میخواهد مدل پایه از اکستر را با قیمتی در حدود 600 هزار روپیه (نزدیک به 400 میلیون تومان) در هند به فروش برساند. با توجه به مشخصات و قیمت، اکستر می تواند جزو گزینه های مناسب برای عرضه در کشورمان باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1614

به "هیوندای اکستر رونمایی شد؛ کراس اووری مالی با قیمت زیر 400 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای اکستر رونمایی شد؛ کراس اووری مالی با قیمت زیر 400 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید