پیگیری ثبت 5 اثر تاریخی اسدآباد در فهرست آثار ملی

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از اقدام و پیگیری ثبت پنج اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

پیگیری ثبت 5 اثر تاریخی اسدآباد در فهرست آثار ملی

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با خبرنگاران، کتیبه مسجد جامع شهر مربوط به دوران صفویه، حمام تاریخی شهر آجین، حمام روستای کمک سفلی و دو درخت کهنسال در پیر اسماعیل بالا و پایین را آثار در دست پیگیری برای ثبت آثار ملی در این شهرستان مطرح نمود و اضافه کرد: شهرستان اسدآباد دارای 158 آثار تاریخی و باستانی بوده که 58 اثر آن ثبت آثار ملی کشور شده اند.

وی با اشاره به اینکه از 148 آثار تاریخی و باستانی اسدآباد 79 مورد را تپه های باستانی شامل می شوند، ادامه داد: از این تعداد 60 تپه باستانی در بخش مرکزی و 19 تپه در بخش پیرسلمان قرار گرفته است که تا به امروز 50 تپه باستانی ثبت آثار ملی کشور شده است.

اکبری شایگان با اشاره به تپه باستانی روستای خاکریز گفت: این تپه باستانی تاریخی یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در اسدآباد است که قدمت آن مربوط به هزاره 3 و 2 قبل از میلاد بوده و در تاریخ 1353/12/24 به شماره 1041 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بر بالای این تپه باستانی قلعه خاکریز وجود داشته که این قلعه مربوط به دوره ساسانی بوده و اکنون دیگر اثری از آن وجود ندارد و مدفون شده است، شرح داد: مانند تپه نوشیجان ملایر می توان نسبت به تعیین حریم این تپه باستانی و لایه نگاری و کاووش تپه اقدام کرد که البته این امر نیازمند اعتبار و زمان خواهد بود و باید ابتدای امر اعتبار آن تأمین شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 773

به "پیگیری ثبت 5 اثر تاریخی اسدآباد در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ثبت 5 اثر تاریخی اسدآباد در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید