چطور زمینی به چابهار سفر کنیم؟

به گزارش دکترای اقتصاد، چابهار یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کشور است که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و به علت سواحل ماسه ای، بازارهای سنتی، مردم مهمان نواز و خونگرم، میوه های استوایی و موسیقی متفاوت و مجذوب نماینده در بین گردشگران محبوبیت زیادی به دست آورده است. به همین علت این شهر زیبا که مقصد بسیاری از گردشگران در فصل بهار و زمستان است بسیار پرطرفدار شده و مسافران از مسیرهای زمینی و هوایی به این شهر سفر می نمایند. اگر شما هم قصد سفر زمینی به چابهار را دارید در این مطلب از خبرنگاران با ما همراه باشید.

چطور زمینی به چابهار سفر کنیم؟

سفر زمینی به چابهار

یکی از راه های سفر به چابهار، سفر با اتوبوس است. در سفر زمینی با اتوبوس از تهران حدود 20 ساعت راه است و می توانید علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل سفر، از تماشا طبیعت زیبا در طول مسیر لذت ببرید. بعلاوه اتوبوس هایی که برای سفر به چابهار برای مسافران فراهم شده دارای امکانات مناسب برای مسافران است که سفر را آسان می نماید. از طرفی سفر با ماشین شخصی به علت راحتی برای برخی از افراد که دوست دارند خودشان در سفر رانندگی نمایند یکی دیگر از گزینه های اصلی سفر به چابهار است که علاوه بر مسافت طولانی باید به هزینه بنزین مصرفی در این سفر توجه کنید.

سفر زمینی به چابهار با قطار

اگر تصمیم دارید سفر زمینی به چابهار با قطار را تجربه کنید باید بلیط تهران را از شرکت های بن ریل، رجا یا جوپار بخرید. چابهار ایستگاه راه آهن ندارد به همین علت قطار مستقیم به چابهار وجود ندارد. به همین علت برای این سفر اول باید خود را به تهران برسانید و از آنجا به یکی از شهرهای مجاور زاهدان یا بندرعباس بروید.

ایستگاه بندرعباس یکی از نزدیک ترین ایستگاه ها به چابهار و گزینه مناسبی است تا خود را از آن جا به چابهار برسانید. بعد از اینکه به بندرعباس رسیدید می توانید با استفاده از تاکسی شخصی یا اتوبوس به سمت چابهار حرکت کنید و در طول مسیر از زیبایی و طبیعت لذت ببرید.

یکی دیگر از شهرهایی که می توانید با قطار به چابهار سفر کنید زاهدان است. برای رفتن به چابهار از زاهدان باید از تهران با قطار خود را به زاهدان رسانده و از آن جا به چابهار سفر کنید. مسیر ریلی تهران به زاهدان یکی از تماشای ترین مسیرهای ریلی است که می تواند خستگی راه طولانی را از تن به در کند. برای رفتن به زاهدان حدود 24 ساعت راه دارید و از شهرهایی مثل تهران، کاشان، اردکان، یزد، بافق، کرمان و بم عبور نموده و در آخر به زاهدان خواهید رسید و بعد از آن با استفاده از اتوبوس می توانید از زاهدان به چابهار حرکت کنید.

امنیت سفر زمینی به شهر چابهار

در سفر زمینی به چابهار بهتر است قبل از حرکت، درباره امنیت سفر زمینی اطلاعاتی به دست آورید و بعد از آن مسیر مناسب را انتخاب کنید. در مسیر چابهار شما دو راه پیش رو دارید که یکی از آن ها نزدیکتر است و در زمان کوتاه تری می توانید به چابهار برسید. مسیر اول برای رسیدن به چابهار از بندرعباس است که 683 کیلومتر مسافت دارد که در هر دو راه بهتر است به علت خلوت بودن از سفر تک نفره خودداری کنید.

در این مسیر به وسیله بزرگراه شهید رجایی در شمال شرق بندرعباس به سمت جاده میناب حرکت نموده و در ادامه به دو راهی خواهید رسید. اگر در دو راهی به سمت چپ بروید وارد بزرگراه بندرعباس به زاهدان و از آنجا وارد جاده چابهار خواهید شد که صدها کیلومتر جاده ساحلی خلیج فارس در پیش دارید و در نهایت با وارد شدن به بزرگراه چابهار و عبور از فرودگاه کنارک، به جاده چابهار، کنارک و بندر جاسک رسیده و مسیر را تا سرانجام ادامه داده تا به بندر اقیانوسی چابهار برسید.

مسیر دوم برای رسیدن به چابهار که حدود 861 کیلومتر مسافت دارد و راه طولانی تری را باید طی کنید، به علت پرپیچ و خم بودن و کیفیت پایین جاده اصلا توصیه نمی گردد. بعلاوه در سفر از این مسیر بهتر است وسایل ایمنی، جعبه یاری های اولیه، کپسول آتش نشانی و چک کردن لاستیک ماشین ها را از قلم نیاندازید و سعی کنید در روز از این جاده عبور کنید.

از تهران به چابهار

برای سفر زمینی به چابهار از تهران حدود 1800 کیلومتر راه در پیش دارید که اول باید به قم بروید، بعد از آن به استان های اصفهان و یزد خواهید رسید که می توانید برای استراحت، شب را در یکی از شهرها بگذرانید چون در ادامه راه زیادی در پیش دارید و بهتر است یکسره به چابهار سفر نکنید. بعد از عبور از این استان ها وارد استان کرمان شده و بعد از گذر از کرمان و بم وارد استان سیستان و بلوچستان و شهر چابهار می شوید که در بدو ورود به این استان و تماشا شهرهای ایرانشهر، زاهدان و چابهار فرهنگ غنی و متفاوت این استان را خواهید دید.

مسیرهای چابهار در سفر زمینی

مسیرهای سفر زمینی به چابهار بسته به مبدا حرکت متفاوت هستند. اگر قصد دارید از شهرهای دیگر کشور مثل تبریز، زنجان، ارومیه و سایر شهرها در شمال و شمال غرب کشور به چابهار سفر کنید، اول باید خود را به تهران برسانید و مسیر گفته شده را از تهران به سمت چابهار طی کنید. برای رفتن از بخش شرقی کشور به چابهار ابتدا باید از مسیر پاکدشت ورامین خارج شده و خود را به گرمسار برسانید. در این مسیر شهرهای کمتری تا رسیدن به چابهار پیش رو دارید. بعد از عبور از گرمسار باید از آزادراه امام رضا به سمت سمنان حرکت نموده و از شاهرود، سبزوار، نیشابور و بیرجند عبور کنید تا از جاده زاهدان، نهبندان و بیرجند به خراسان جنوبی و در نهایت به زاهدان برسید و از آن جا با طی کردن 650 کیلومتر مسافت خود را به چابهار برسانید.

اگر هم قصد سفر از سایر شهرها مثل شیراز به چابهار را دارید، ابتدا باید به استان هرمزگان رفته و از بخش جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان وارد شده و خود را به چابهار برسانید.

حرف آخر

چابهار یکی از مقاصد اصلی سفر در استان سیستان و بلوچستان است که به وسیله مسیرهای مختلف می توان به آن سفر کرد. اما اگر اهل ماجراجویی و سفر مقرون به صرفه هستید سفر زمینی به چابهار یکی از برترین گزینه ها است که می توانید برای رفتن به دیار شگفتی ها انتخاب کنید. به همین علت بهتر است قبل از سفر، مسیرهای ورودی به چابهار از شهرهای مختلف ایران و وسایل حمل و نقلی که به چابهار وجود دارند را بشناسید تا سفری کم هزینه و بی دردسر داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1690

به "چطور زمینی به چابهار سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور زمینی به چابهار سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید