کلاهبرداران در کمین متقاضیان گواهی نامه بین المللی

به گزارش دکترای اقتصاد، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هشدار داد گواهی نامه رانندگی بین المللی صادرشده از سوی شرکت های متفرقه فاقد اعتبار قانونی است.

کلاهبرداران در کمین متقاضیان گواهی نامه بین المللی

خبرنگاران: به گزارش ایسنا، امید شریفی، مدیر روابط عمومی کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی در پی تبلیغات صدور گواهی نامه های 5، 10 و 20 ساله و بروز مسائل متعدد برای مسافران ایرانی در خارج از کشور، یادآور شد: در راستای اطلاع رسانی های پیشین و بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) به اطلاع متقاضیان دریافت گواهی نامه رانندگی بین المللی می رساند، کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی بر اساس قوانین بین المللی و داخلی تنها مرجع رسمی و قانونی صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی در ایران است.

شریفی تاکید نمود: به منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در کشور مقصد برای گردشگران و مسافران ایرانی، به متقاضیان تأکید می گردد، تنها به مراکز مجاز صدور گواهی نامه بین المللی کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی مراجعه نمایند.

او با بیان اینکه مراجع مجاز صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی در هر کشور، نمایندگان رسمی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) هستند، اظهار کرد: متقاضیان دریافت گواهی نامه های رانندگی بین المللی توجه داشته باشند که بر اساس قانون اصلاح ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مصوب 1388/6/17 مجلس شورای اسلامی و بعلاوه کنوانسیون های بین المللی 1968 وین و 1949 ژنو، وظیفه صدور گواهی نامه های رانندگی بین المللی و سایر اسناد و مدارک بین المللی خودرو در ایران، تنها بر عهده کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر روابط عمومی کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی گفت: صدور هر نوع گواهی نامه رانندگی بین المللی از سوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت قانونی است و گواهی نامه های صادرشده از سوی شرکت ها و افراد سودجو، کلاهبرداری بوده و متأسفانه مسائل زیادی را برای هموطنانمان در نقاط مختلف دنیا به وجود آورده است.

شریفی گفت: متقاضیان برای دریافت گواهی نامه های رانندگی بین المللی یک و سه ساله می توانند با در دست داشتن اصل گواهی نامه رانندگی ایرانی خود و بعلاوه تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس 4*3 به دفاتر اصلی کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی و نمایندگی های رسمی آن در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت این مجوز بین المللی به صورت غیرحضوری هم به وب سایت رسمی کانون به نشانی WWW.TACI.IR قسمت صدور اسناد مراجعه نمایند و با ثبت درخواست غیرحضوری، گواهی نامه بین المللی رانندگی خود را در سراسر کشور به وسیله پست در منزل و یا محل کار، دریافت نمایند.

مدیر روابط عمومی کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی یادآور شد: کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی ارائه خدمات غیرحضوری صدور گواهی نامه بین المللی رانندگی با تحویل چندساعته را در شهر تهران راه اندازی نموده است و شهروندان تهرانی می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی کانون درخواست خود برای بهره مندی از سرویس های طلایی و نقره ای را ثبت نمایند.

به گفته او، گواهی نامه بین المللی شهروندان تهرانی که به این روش درخواست خود را ثبت نمایند، ظرف چند ساعت به وسیله سفیران کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی به در منزل و یا محل کار آن ها ارسال خواهد شد. خدمات غیرحضوری گواهی نامه بین المللی رانندگی به منظور فراهم آوردن رفاه حال متقاضیان، پیشگیری از ترددهای غیرضروری، یاری به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری ایجاد و ارائه می گردد. بعلاوه، شماره تلفن 09629 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی در مورد مدارک مورد احتیاج و اطلاعات دفاتر اصلی و نمایندگان مجاز کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی در سراسر کشور است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 دی 1402 بروزرسانی: 4 دی 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1672

به "کلاهبرداران در کمین متقاضیان گواهی نامه بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداران در کمین متقاضیان گواهی نامه بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید