10 ایموجی پرطرفدار سال 2021 معرفی گردید؛ ???? در رتبه اول

به گزارش دکترای اقتصاد، وظیفه مدیریت و انتخاب ایموجی های تازه یکی از مهم ترین مسؤولیت های کنسرسیوم یونیکد محسوب می گردد. روز گذشته این گروه 10 ایموجی برتر 2021 را معرفی کرد. باید خاطرنشان کنیم در سال 2020 به علت بحران کرونا این کار انجام نشد. در ادامه می توانید 10 ایموجی پرطرفدار سال 2021 و 2019 را مشاهده کنید:

10 ایموجی پرطرفدار سال 2021 معرفی گردید؛ ???? در رتبه اول

2019: ???? ❤️ ???? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ????

2021: ???? ❤️ ???? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ????

نکته قابل توجه این است که مانند سال 2019، سال جاری هم ایموجی ???? رتبه اول را از آن خود نموده است. در رتبه دوم شاهد ایموجی قلب قرمز ❤️ هستیم که در سال 2019 هم رتبه دوم را به دست آورده بود. اما در ادامه جایگاه ایموجی ها تغییر نموده است. به عنوان مثال ایموجی دو قلب ????که در رتبه هفتم سال 2019 قرار داشت، حالا دیگر بین 10 رتبه برتر دیده نمی گردد. بعلاوه ایموجی ???? هم از رتبه دهم به چهارم صعود نموده است.

در کنار 10 ایموجی برتر، کنرسیوم یونیکد اطلاعات بیشتری را درباره ایموجی های 2021 منتشر نموده است که در ادامه به تعدادی از نکات قابل توجه این گزارش می پردازیم.

  • پرطرفدارترین ایموجی مربوط به پوشاک، تاج ???? بوده است.
  • در زمینه حیوانات، ایموجی پروانه ???? رتبه اول را از آن خود نموده است.
  • بین تمام دسته بندی ها، ایموجی های پرچم کمترین استفاده را داشته اند. به نظر می رسد پرچم ها برای کاربران اهمیت زیادی ندارند.
  • اگرچه ایموجی???? نتوانسته بین 10 گزینه برتر قرار بگیرد، اما از رتبه 97 سال 2019 به 14 سال 2021 صعود نموده است.

روی هم رفته ایموجی ها طی سال های گذشته به بخش جدایی ناپذیر زندگی آنلاین تبدیل شده اند. در دهه 1990، کاربران اینترنت از کاراکترهای موسوم به ایموتیکان (Emoticon) استفاده می کردند که عمدتا در چت ها مورد استفاده قرار می گرفتند. به عنوان مثال می توانیم به ایموتیکان های :-( و ¯-(ツ)-/¯ اشاره کنیم.

در سال 1999، یک هنرمند ژاپنی اولین ایموجی را طراحی کرد و سپس این تصاویر به موبایل ها راه پیدا کردند. ژاپنی ها خیلی زود از ایموجی ها استقبال کردند و در نهایت بعد از توجه گسترده به این پدیده در دیگر کشورها، گوگل در سال 2007 از کنسرسیوم یونیکد خواست که استانداردهای دنیای برای یکپارچه سازی ایموجی ها در تمام پلتفرم ها ایجاد کند.

باید خاطرنشان کنیم تمام گجت ها از استانداردهای یونیکد بهره می برند که فعالیت آن عمدتا در زمینه ارائه استاندارد برای متون مختلف است. در هر صورت در سال 2007 این کنسرسیوم پیشنهاد گوگل را تایید کرد و 114 ایموجی به Unicode 5.2 اضافه شد. اپل در سال 2011 کیبورد مختص ایموجی ها را به iOS اضافه نمود و حدود دو سال بعد، اندروید هم از این قابلیت بهره مند شد.

بسیاری از کاربران فکر می نمایند فرایند طراحی و افزوده شدن ایموجی های تازه بسیار ساده است. اما در حقیقت باید بگوییم که این فرایند گاهی اوقات تا 2 سال طول می کشد و بخش ایموجی های این کنسرسیوم با برگزاری جلسات باید برای تمام ایموجی های تازه رای گیری نمایند. این کنسرسیوم هر ساله ایموجی های تازهی را معرفی می نماید.

طی چند سال گذشته، طیف ایموجی ها وسیع تر شده و مثلا می توانیم به افزایش تعداد ایموجی های مربوط به غذاها و حیوانات اسطوره ای اشاره کنیم. حتی حالا ایموجی های مربوط به افراد ناشنوا و معلولین حرکتی هم دیده می گردد. روی هم رفته حالا ایموجی یک زبان بین المللی است که تقریبا تمام کاربران در سرتاسر دنیا از آن ها استفاده می نمایند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1320

به "10 ایموجی پرطرفدار سال 2021 معرفی گردید؛ ???? در رتبه اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایموجی پرطرفدار سال 2021 معرفی گردید؛ ???? در رتبه اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید