آیا ربات ها احساساتی می شوند؟ ، ایده ای انقلابی که در یک قدمی اجرا است

به گزارش دکترای اقتصاد، رشد هوش مصنوعی روز به روز چشمگیرتر می شود. یکی از سوالات چالشی و مهم این است که آیا رباتها نیز می توانند مانند انسانها احساس کنند یا خیر.

آیا ربات ها احساساتی می شوند؟ ، ایده ای انقلابی که در یک قدمی اجرا است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پیوند حس لامسه به پوست ربات ها می تواند تحولی مهم در صنعت رباتیک باشد. برخی از فعالان این حوزه معتقدند اگر ربات ها حس لامسه داشته باشند بهتر از گذشته احساسات انسانها را درک می کنند.

سنسورهای لمسی به Affetto ، به یک ربات ساخته شده مشابه با سر یک کودک کمک می کنند ، سیگنالی را ایجاد کنند که بی شباهت به حس لامسه انسانها نیست. رباتی که احساس لمس کند می تواند روزی احساس درد هم داشته باشد. در نهایت همین درد جسمی می تواند به احساس لمسی بین انسان و ربات منجر شود.

البته چنین ربات های دارای احساس لمسی هنوز با اجرایی شدن فاصله دارند ، اما پیشرفت های مربوط به سنجش لمسی روباتیک این امکان را به واقعیت نزدیک می کند.مینورو اسادا در 15 فوریه در نشست سالانه انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم گزارش داد که سنسورهای تعبیه شده در پوست نرم و مصنوعی می توانند هر دوحس لمس ملایم و لمس دردناک را تشخیص دهند. این سنسورها به یک ربات وصل شده اند که می تواند عواطف خودرا نشان دهد.

این سیستم عصبی مصنوعی ، همانطور که اسادا آن را صدا می کند ، ممکن است یک ساختمان کوچک برای دستگاهی باشد که در نهایت می تواند درد را تجربه کند (به شکلی روباتیک). چنین احساسی ممکن است به ربات اجازه دهد تا با رنج یک انسان همدردی کند.

اسادا ، استاد دانشگاه اوزاکا در ژاپن و همکارانش سنسورهای لمسی را طراحی کرده اند که با اطمینان می تواند طیفی از لمس ها را انتخاب کند. در این سیستم رباتیک به نام Affetto روی یک چهره انسانی رباتیک آزمون می شود که احساسات انسانی در ربات ها چگونه است.

کینگزون من استاد دانشگا علوم اعصاب کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس می گوید ، یک ماده نرم و حساس به لمس ، برخلاف سطح فلزی سفت و سخت ، امکان تعامل غنی تر بین ماشین و جهان را فراهم می کند. پوست مصنوعی امکان درگیری با روشهای متنوع و واقعاً هوشمندی را فراهم می آورد.

اسادا می گوید ، چنین سیستمی ممکن است در نهایت منجر به تولید روبات هایی شود که بتوانند درد دیگران را تشخیص دهند. این یک مهارت ارزشمند برای ربات هایی است که برای کمک به مراقبت از سالمندان طراحی شده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 174

به "آیا ربات ها احساساتی می شوند؟ ، ایده ای انقلابی که در یک قدمی اجرا است" امتیاز دهید

2 کاربر به "آیا ربات ها احساساتی می شوند؟ ، ایده ای انقلابی که در یک قدمی اجرا است" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ربات ها احساساتی می شوند؟ ، ایده ای انقلابی که در یک قدمی اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید