احداث پل معلق ترکیبی گردشگری سرعین را متحول می نماید

به گزارش دکترای اقتصاد، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، احداث پل معلق ترکیبی گردشگری سرعین را متحول می نماید.

احداث پل معلق ترکیبی گردشگری سرعین را متحول می نماید

باقر باقرزاده، فرماندار سرعین اظهار کرد: سال به سال بر شمار مسافران و توریستان سرعین شهر چشمه های بهشتی اضافه نموده می گردد و تامین زیرساختهای توریستی متنوع برای این شهرستان لازم است.

وی ادامه داد: پل معلق ترکیبی بر جذابیتهای توریستی سرعین خواهد اضافه نمود.

وی شمار توریستان سال گذشته سرعین را حدود هشت میلیون نفر بیان کرد و گفت: سال جاری حضور حدود 6 میلیون توریست ثبت شده است و تا سرانجام سال سرعین میزبان میلیون ها توریست داخلی و خارجی دیگر خواهد بود.

وی پل معلق ترکیبی را از مصادیق سرمایه گذاری بخش خصوصی در سرعین دانست و اضافه نمود: اتصال روستاهای هدف توریستی به شهر سرعین، راهبرد فرمانداری برای توسعه توریستی است و پروژه پل معلق ترکیبی نیز که در بالادست سرعین و تقریبا در دامنه سبلان احداث می گردد، برای شهرستان و روستاهای مسیر خود عمران و آبادانی به ارمغان خواهد آورد.

باقرزاده با اشاره به اینکه برای تامین و تعریض مسیر دسترسی به پل معلق ترکیبی از هم اکنون برنامه ریزی و کوشش می کنیم، گفت: با همکاری نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان دستگاه های مختلف موانع توریستی به سرعت رفع می گردد و به عنوان مثال مسیر منطقه توریستی ویله دره که مقصد 50 درصد توریستان است، در سال گذشته بهسازی و تعریض شد.

فرماندار سرعین گفت: مرحله نخست مسیر ارجستان به اردبیل که به دلیل سوانح رانندگی به جاده مرگ معروفیت یافته بود، در حال تعریض، آسفالت و روکش آسفالت است.

وی توضیح داد: سال جاری با توجه به تبدیل تمام سیم های برق به کابل های خودگردان خاموشی در شهر توریستپذیر سرعین گزارش نشده است.

او با اشاره به کمبود آب در بعضی روستاها و تامین آب تعدادی روستای دیگر با تانکرهای آب اضافه نمود: در سال گذشته آب چهار روستا به صورت پایدار تامین شد و برای تامین آب چهار روستای دیگر با همکاری خیران پروژه ای با دورنمای تامین آب 20 تا 30 سال آینده اجرا می گردد که حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باقرزاده توضیح داد: پیمانکار طرح های آبرسانی به روستاهای آتشگاه و بینمار سرعین بزودی تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه توریستی تاریخی نیز با احداث پل معلق ترکیبی در جوار غار دستکند کنزق زمینه حضور پرشمار توریستان در این پایگاه ملی توریستی فراهم خواهد شد.

حسین عباسی نیا، سرمایه گذار و مجری پل معلق ترکیبی سرعین نیز در مورد این پروژه گفت: این پل سه طبقه نخستین پل ترکیبی ایران خواهد بود و سرمایه گذاری برای مرحله نخست آن یک هزار و 400 میلیارد ریال پیش بینی شده و برای تکمیل این مرحله طی 121 روز برنامه ریزی نموده ایم.

این سرمایه گذار که پلهای معلق دیگری نیز در مشگین شهر و هیر استان اردبیل احداث نموده، پیش بینی کرد با بهره برداری از پل معلق ترکیبی سرعین، روزانه 10 هزار توریست از آن بازدید نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1648

به "احداث پل معلق ترکیبی گردشگری سرعین را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث پل معلق ترکیبی گردشگری سرعین را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید