از این خیابان ها خسته نمی شوید

به گزارش دکترای اقتصاد، معروف ترین خیابان های دنیا

با وجود اینکه در هر شهری هزاران خیابان وجود دارد اما معمولا در هر کشوری یک یا دو خیابان معروف تر از خیابان های دیگر می گردد. ممکن است این معروفیت به علت مراکز خرید، گردش های شبانه، امکانات تفریحی و یا به علت موقعیت تاریخی آن خیابان ها باشد. به هر حال، این خیابان ها همواره پر از دنیاگرد هستند و رونق و جریان زندگی در آن ها بیش از پیش بر جذابیتشان می افزاید. با خبرنگاران همراه شوید تا برخی از خیابان های معروف دنیا را به شما معرفی کنیم.

از این خیابان ها خسته نمی شوید

شانزلیزه؛ پاریس

خیابان شانزلیزه پر از سینما، کافه و مغازه های لوکس است و درختان زیبای سرسبزی دو طرف خیابان را پوشانده است. این خیابان یکی از قابل تشخیص ترین و مشهورترین خیابان پاریس و فرانسه است. شانزلیزه از میدان کنکورد آغاز و در طاق پیروزی به انتها می رسد. این خیابان بعلاوه یکی از معتبرترین مراکز خرید پاریس است. از سال 1975، آخرین مرحله دوچرخه سواری جاده فرانسه در این خیابان به انتها می رسد.

ویا دولوروسا؛ اورشلیم

ویا دولوروسا (جاده اندوه) در شهر اورسلیم واقع شده است. مسیحیان اعتقاد دارند که وقتی عیسی مسیح به صلیب کشیده شد این خیابان را در حالی که صلیب بر دوش داشته طی نموده است این اعتقاد باعث شده که مسیحیان زیادی از این خیابان بازدید نمایند. راستا فعلی در این خیابان قرن 18 ساخته و جایگزین راستا قبلی شده است.

وال استریت؛ نیویورک

وال استریت خیابان معروف نیویورک و قلب تاریخی منطقه اقتصادی است که ساختمان بورس نیویورک در آن قرار گرفته است. این خیابان از خیبان های معروف دنیا است.

خیابان خاوسان؛ بانکوک

خاوسان، خیابان کوچکی در بانکوک و به معنای برنج آسیاب شده است چون در گذشته این خیابان از بازارهای مهم فروش برنج بوده است. در طول 20 سال گذشته این خیابان برای کسانی که در پی محل اقامتی مقرون به صرفه هستند معروف شده است. خوسان پر از هتل های مقرون به صرفه، کافه، رستوران، فروشگاه، بوفه، کافی نت و آژانس های مسافرتی است.

خیابان اورچارد؛ سنگاپور

خیابان اورچارد اصلی ترین خیابان خرید سنگاپور است که مردم بسیاری در آن رفت و آمد می نمایند . این خیابان پر از مراکز خرید، رستوران، کافه و هتل است و از مکان های مهم جذب جهانگرد می باشد. بعلاوه این خیابان محل اقامت رسمی رئیس جمهور سنگاپور است و تزئینات مخصوص کریسمس معروفی دارد.

لا رامبلا؛ بارسلونا

لا رامبلا با طول 1.2 کیلومتر، شلوغ ترین و سرزنده ترین خیابان پیاده رو بارسلونا است و دو طرف خیابان، درختان بلند و سرسبز قرار گرفته است. معمولا تعداد گردشگران در این خیابان از مردم محلی بیشتر است و این باعث تغییر ماهیت خیابان شده است به طوری که به علت تعداد زیاد گردشگران کافه ها و مغازه های سوغاتی زیادی در این خیابان باز شدند و بعلاوه شلوغی این خیابان باعث شده است که جیب بری های مختلفی در این خیابان صورت بگیرد.

پیاده رو مشاهیر هالیوود؛ هالیوود

این خیابان پر از ستاره هایی است که برای بزرگداشت افراد مشهور در کف این خیابان نصب شده است. بیش از 2400 ستاره جاودانه شده اند و هر سال بیش از 200 نفر نامزد این می شوند که ستاره ای به نام آن ها در این محل نصب گردد.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1427

به "از این خیابان ها خسته نمی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این خیابان ها خسته نمی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید