این شهاب سنگ حیات را به زمین آورده؟

به گزارش دکترای اقتصاد، منشا حیات روی زمین موضوع تحقیقات و بحث های علمی مداوم است. تئوری های متعددی در مورد چگونگی آغاز حیات در زمین وجود دارد، اما هیچ اتفاق نظری حاصل نشده است.

این شهاب سنگ حیات را به زمین آورده؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هیستوری آف یستردی، یکی از پذیرفته شده ترین نظریه ها، فرضیه ابیوژنز است که نشان می دهد حیات به طور طبیعی از مواد غیرزنده از طریق یک فرآیند تدریجی تکامل شیمیایی به وجود آمده است. تصور می شود که این فرآیند حدود 4 میلیارد سال پیش آغاز شده است، زمانی که محیط زمین برای تشکیل مولکول های آلی ساده، مانند اسید های آمینه و نوکلئوتیدها، از طریق یک سری واکنش های شیمیایی مناسب بود. سپس این مولکول ها به تدریج پیچیده تر شدند و در نهایت منجر به تشکیل سلول های زنده شدند.

نظریه دیگر، فرضیه پانسپرمیا است، که نشان می دهد زندگی روی زمین ممکن است از طریق دنباله دار ها یا شهاب سنگ هایی که دارای حیات میکروبی هستند به اینجا آورده شده باشد. این نظریه پیشنهاد می کند که حیات ممکن است در سیاره دیگری سرچشمه گرفته باشد، و سپس از طریق دنباله دار ها یا شهاب سنگ ها به زمین منتقل شده و در آنجا شکل گرفته و به شکل های متنوعی از حیات که امروزه می بینیم، تکامل یافته است.

بررسی بیولوژیکی شهاب سنگ Winchcombe که در سال 2021 به زمین سقوط کرد و در جاده ای در Winchcombe، Gloucestershire سقوط کرد، اخیرا موضوع یک مطالعه تازه شده است. محققان دپارتمان علوم زمین در دانشگاه رویال هالووی لندن، به سرپرستی دکتر کوئینی چان، مواد شیمیایی آلی را از فضا کشف کردند که ممکن است حاوی کلید پیدایش حیات باشد.

این شهاب سنگ زمانی قطعه ای از یک سیارک بود که حاوی آب مایع بود، و اگر به آن سیارک دسترسی به آب داده می شد، ممکن بود یک واکنش شیمیایی رخ دهد که در نتیجه مولکول های بیشتری به اسید های آمینه و پروتئین تبدیل می شد، واحد های سازنده حیات. تجزیه و تحلیل شهاب سنگ انواع مختلفی از مواد آلی را نشان داد که نشان می دهد این شهاب سنگ زمانی قطعه ای از آن سیارک بوده است.

شهاب سنگ Winchcombe یک شهاب سنگ کندریتی غنی از کربن نادر است که حدود 4 ٪ از کل شهاب سنگ های بازیابی شده را تشکیل می دهد و حاوی حداکثر 3.5 درصد وزنی کربن است. این اولین شهاب سنگی از این نوع است که در بریتانیا کشف شد و اولین شهاب سنگی است که در آن یک رویداد سقوط شهاب سنگ ثبت شده است، با بیش از 1000 شاهد عینی و شواهد ویدیویی فراوان از گوی آتشین.

با توجه به بازیابی و درمان سریع این شهاب سنگ، این تیم توانست ترکیب آلی شهاب سنگ را قبل از تماس با محیط زیست زمین مطالعه کند، علیرغم این واقعیت که فراوانی اسید آمینه وینچکامب ده برابر کمتر از سایر انواع شهاب سنگ های کندریتی کربنی است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1577

به "این شهاب سنگ حیات را به زمین آورده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شهاب سنگ حیات را به زمین آورده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید