بلیط هواپیما به صوفیه پایتخت جوان اروپا

به گزارش دکترای اقتصاد، خرید بلیط ارزان هواپیما برای صوفیه به این معناست که مسافر، خود را برای گشت و گذار در یکی از پایتخت های به جای مانده از دوران جنگ سرد و تقسیم بندی کشورها به بلوک شرق و غرب آماده نموده است. عموما کشورهای اروپای شرقی کشورهای جوانی محسوب می شوند و اکثرشان یادگار دوران رونق کمونیسم در اروپا هستند. در این میان صوفیه پایتخت بلغارستان یکی از دیدنی ترین و در عین حال جوان ترین پایتخت هایی است که در بین کشورهای اروپای شرقی می توان برای سفر به آن بلیط ارزان هواپیما خرید و از گشت وگذار در میان جاذبه های گردشگری اش لذت برد. با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا هم کمی با جاذبه های دیدنی شهر صوفیه آشنا شوید و هم از جزئیات خرید بلیط ارزان هواپیما برای صوفیه و سفر به بلغارستان اطلاعات کاربردی به دست بیاورید.

بلیط هواپیما به صوفیه پایتخت جوان اروپا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کشور بلغارستان در گذشته بخشی از امپراطوری عظیم عثمانی بوده است و همین باعث شده تا فرهنگی ترکی اروپایی داشته باشد و آثار تاریخی ماندگاری را در آن مشاهده نماییم. همچنین موقعیت جغرافیایی آن ، جاذبه های طبیعی بسیاری را ایجاد کرده است.

صوفیه یا صوفیا یکی از زیباترین شهرهای توریستی بلغارستان است که پس از وارنا مهمترین شهر این کشور محسوب می شود. این شهر عظیم و مدرن که بین رشته کوه ها محصور شده، بیش از هزار سال قدمت دارد و از دوران های مختلف تاریخ، آثار کهنی در دل خود جای داده است که امروز، تبدیل به جاذبه های توریستی این شهر شده اند. از جمله جاهای دیدنی صوفیه می توان به پارک آزادی، کاخ سابق سلطنتی، کلیساهای مختلف تاریخی و بلوار ویتوشا اشاره نمود.

بلیط هواپیما برای بازدید از پارک بورسوا گاردینا

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین پارک هایی که در شهر صوفیه ، پایتخت بلغارستان واقع شده است ، پارک بورسوا گاردینا نام دارد. آغاز ساخت این پارک که به باغ بورسوی مشهور است ، در سال 1884 میلادی انجام گرفت. نام این پارک زیبا و آرام که مکان مناسبی برای خوش گذرانی مسافرانی می باشد که بلیط ارزان هواپیما برای صوفیه خریده اند از نام تزار بوریس سوم گرفته شده است.

در سال 1944 میلادی در زمانی که دولت کمونیست به قدرت رسید ، نام این پارک به پارک آزادی تغییر کرد اما در سال 1989 میلادی بعد از اینکه کار این دولت به خاتمه رسید ، نام این پارک هم به نام قبلی خود برگشت. این پارک علاوه بر شهرت و هوادارانی که در بین گردشگران خارجی دارد ، افراد محلی نیز به آن علاقه مند هستند و همین امر باعث شده است تا این باغ همیشه میزبان افراد زیادی باشد. وجود یک دریاچه زیبا ، جنگل های انبوه شامل درختان شاه بلوط ، کاج ، نارون و چنار و خانه های چوبی با تزئینات چشم نواز از جمله دلایل محبوبیت پارک بورسوا در بین مردم است. این پارک در حال حاضر یکی از مهم ترین جاهای دیدنی صوفیه محسوب می شود.

بلیط هواپیما برای بازدید از میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ

یکی از شاهکارهای معماری صوفیه، میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ صوفیه است که عنوان عظیم ترین میدان در شهر صوفیه ، پایتخت بلغارستان ، را به خود اختصاص داده است و یکی از جاهای دیدنی صوفیه محسوب می شود. فواره های این میدان که مجسمه ای را در وسط خود احاطه کرده اند ، منظره ای دل انگیز را ایجاد می نمایند. به دلیل وجو یک پارک چشم نواز در اطراف میدان باتنبرگ ، علاوه بر تور های بازدید از صوفیه که گردشگران زیادی را برای بازدید از این اثر زیبا به آن جا می آورند ، خانواده ها و مردم صوفیه نیز لحظات خوشی را در کنار آن سپری می نمایند.

این میدان تاریخی به مدت 50 سال از سال 1946 میلادی تا سال 1999 میلادی مقبره اولین رهبر کمونیستی بلغارستان، جورج دیمیتروف را در خود جای داده بود. امروزه نشست ها و مراسم های مهم و عظیم مانند کنسرت های عظیم در فضای باز ، تظاهرات و راهپیمایی ها و رژه ویژه و زیبای ارتش در روز سنت جورج در این مکان زیبا برگزار می شود. هم چنین ، گالری ملی هنر نیز در این میدان واقع شده است که مورد بازدید مسافرانی است که بلیط ارزان هواپیما برای صوفیه خریده اند.

اخذ ویزای بلغارستان

با پاسپورت ایرانی احتیاج به ویزای بلغارستان هست که از قبل باید تهیه شود. آدرس سفارت بلغارستان در تهران ولیعصر، توانیر، خیابان نظامی گنجوی، پلاک 40 و تلفن سفارت 02188775037 می باشد. برای دریافت وقت سفارت بلغارستان می بایست با شماره تلفن سفارت تماس بگیرید و درخواست نوبت برای ویزای توریستی بلغارستان کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای بلغارستان شبیه کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد: فرم ویزا، شناسنامه و پاسپورت، مدارک شغلی، مدارک اقتصادی، بیمه، رزرو هتل و در نهایت انگشت نگاری هست.

وبسایت سفارت بلغارستان در ایران نیز که به زبان فارسی نیز به اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد منبع مناسبی برای دریافت اطلاعات سفر به صوفیه و بلغارستان است، بنابراین حتما برای آگاهی از آخرین پیش احتیاجهای سفر و فرم ها قبل از خرید بلیط ارزان هواپیما تهران صوفیه از این وب سایت بازدید کنید.

در صورتی که ویزای دوبار ورود یا چندبار ورود شینگن داشته باشید یا ویزای تایپ C از یکی از کشورهای رومانی، کرواسی و یا قبرس داشته باشید، میتوانید بدون احتیاج به ویزا به بلغارستان سفر کنید. قانونی که سفر را برای بسیاری از گردشگرانی که بلیط هواپیما برای سفر به کشورهای همسایه بلغارستان خریده اند، سهل و آسان می نماید.

بلیط هواپیما به صوفیه و نکات بعد از سفر

واحد پول بلغارستان لِو می باشد که با علامت اختصاری BGN نشان داده می شود و جمع آن به صورت لِوا خوانده می شود، در شش ماهه اول سال 1396 هر لو بلغارستان در حدود 2100 تومان قیمت خورده است. برای اقامت در یک هاستل تمیز و مسافر پسند در شهر صوفیه باید برای هر شب معادل 15 یورو یا 30 لوا بپردازدید.

خوشبختانه نسل جوان بلغاری ها به خوبی با زبان انگلیسی آشنا هستند و این موضوع کار را برای گردشگران ایرانی که بلیط ارزان هواپیما برای صوفیه می خرند بسیار ساده می نماید چرا که با لمی تسلط بر زبان انگلیسی می توانند بعد از پرس و جو مکان مورد نظر خود را در سطح شهر بیابند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که زبان کشور بلغارستان، بلغاری است و الفبای این زبان نیز سیرلیک است که با صرف چند ساعت وقت قابل آموختن است، بنابراین برای اینکه در سفر به صویه دچار مشکل نشوید حتما قبل از خرید بلیط ارزان هواپیما تهران صوفیه این الفبا را نیز بیاموزید.

در سطح شهر صوفیه شبکه گسترده ای از مترو، تراموا و اتوبوس نقاط مختلف شهر صوفیه رو به هم متصل می نمایند. بلیط یک طرفه برای تراموا یا اتوبوس 1.6 لوا قیمت دارد و می توان این بلیط را از راننده تراموا یا اتوبوس خریداری کرد.کرایه تاکسی هم 0.7 لوا برای هر کیلومتر می باشد که عموما با محاسبه زمان سفر و توقف ها مبالغ بیشتری را شامل می شود.

برای پرواز به بغارستان به دو طریق می توان عمل کرد و هم می توان بلیط ارزان هواپیما به مقصد صوفیه و وارنا از تهران خرید و هم می توان ابتدا با خرید بلیط ارزان هواپیما به استانبول رفت و سپس از استانبول بلیط هواپیما برای صوفیه خرید.

بلیط هواپیما به فرودگاه بین المللی صوفیه

ساخت فرودگاه صوفیه به سال 1937 میلادی باز می شود. البته این فرودگاه در سال 2000 میلادی به صورت کامل بازسازی شد و امروزه به یکی از مقاصد پر هوادار ایرلاین هایی مانند ویز ایر ، بلغاریا ایر، رایانیر ، لوفت هانزا، آسترین ایر لاینز، ایزی جت، ترکیش ایر لاینز، بریتش ایرویز، ایجین ایر لاینز و آل ایتالیا تبدیل شده است.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به بلغارستان به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

fa.wikipedia.org

e-bulgaria.ir

safarnevesht.com

lufthansa.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به بلغارستان ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 282

به "بلیط هواپیما به صوفیه پایتخت جوان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به صوفیه پایتخت جوان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید