راهنمای سفر به اروپای شرقی

به گزارش دکترای اقتصاد، راهنمای سفر به اروپای شرقی

قاره اروپا وسعت بسیار زیادی را دارا می باشد و بخش عمده ای از کشورهای دنیا را در خود جای داده است. این قاره برای تمامی سلیقه ها گزینه بسیار مناسبی می باشد. شاید بهتر باشد که این طور بیان کنیم اگر شما به تاریخ ، فرهنگ، سبک های غذایی، سواحل دیدنی، شهرهای مدرن، ورزش های تابستانی و زمستانی ، خرید و …. علاقه دارید می توانید تمامی این موارد را در سفر به اروپا تامین کنید. به هر حال زمانی که شما قصد انجام سفر به منطقه مشخصی را دارید، برنامه ریزی و داشتن زمان بندی می تواند برای شما تجربه ای پیروز رقم بزند. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره سفر به اروپای شرقی اطلاعات لازم و کافی را خدمتتان ارائه دهیم؛ با ما در ادامه در سفر به اروپای شرقی همراه باشید.

راهنمای سفر به اروپای شرقی

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شهر اودسا در اوکراین

جهت سفر به اروپای شرقی می تواند از کشور اکراین آغاز شود؛ کشوری که در همسایگی روسیه واقع شده و شهر اودسا یکی از شهرهای جهانگردی و معروف این کشور می باشد. جالب است بدانید که اودسا چهارمین شهر عظیم اوکراین و عظیم ترین شهر در کرانه دریای سیاه است. این شهر بر روی تپه های پیرامون بندرگاهی کوچک ساخته شده است. اودسا در 443 کیلومتری جنوب پایتخت اوکراین، کیف، قرار گرفته است.

آب و هوای اودسا تحت تاثیر دریای اطراف خود است. آب و هوا این شهر ملایم است و تقریبا می توان گفت که فصل خشک ندارد. متوسط دما در تمامی ماه ها کمتر از 22 درجه سانتی گراد است. بهترین زمان بازدید از اودسا بدون شک تابستان است. چراکه دریا آرام و گرم است. میوه های تابستانی مختلف هم در این زمان در بازارها آماده هستند.

اودسا سرشار از سرگرمی برای همه سلیقه ها است. سرگرمی هایی همچون سینما، پارک های آبی، جشنواره ها که می توانید از آن ها لذت ببرید. هر سال در روز اول آوریل جشنواره رنگارنگ و شاد Yumorina در این شهر برگزار می شود.

جاذبه های اودسا

  • سالن اپرا و باله اودسا

یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین های سفر به اروپای شرقی سالن اپرا و باله اودسا با معماری خیره کننده اش می باشد که در سال 1810 میلادی ساخته شده و از آن موقع تا به امروز تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. در سال 1873 سالن به کلی در آتش سوخت و از بین رفت که با کوشش بسیار در سال 1887 دوباره آن را افتتاح کردند. متاسفانه آتش بار دیگر گریبان سالن را گرفت و در سال 1925 سن اصلی سالن و پرده های آن را سوزاند. در سال 2007 پس از بازسازی کامل مجددا افتاح شد.

  • گوردخمه های اودسا

عظیم ترین گور دخمه جهان که تا کنون اتفاقات عجیب و غریب بسیاری در آن روی داده است و یکی از هیجان انگیزترین مقاصد ترسناک سفر به اروپای شرقی می باشد. گوردخمه نام نوعی معماری است که در آن فضاهایی را در صخره و سنگ ها حفر می کنند تا از آن ها به عنوان سرپناه استفاده کنند. هنگام بازدید توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان اجازه بازدید از بخش کوچکی از این گوردخمه ها را دارند زیرا هنوز هم این مکان به صورت کامل نقشه برداری نشده و امن نیست.

شهر مینسک در بلاروس

مقصد دیگری که در سفر به اروپای شرقی پیشنهاد می کنیم از آن دیدن کنید، بلاروس است. پایتخت بلاروس، شهر مینسک است که تقریبا در مرکز آن واقع شده است. دیگر شهرهای معروف آن، برست، گردونا، ماگیلیوف و … هستند.

بلاروس دارای آب و هوای قاره ای معتدل است و زمستان های سرد و تابستان گرم دارد. بهترین زمان سفر به این کشور فقط بهار و تابستان است، البته در این زمان به خاطر بارش باران چتر فراموشتان نشود!

جاذبه های مینسک

  • کلیسای سنت سیمون

کلیسای سنت سیمون که با نام کلیسای قرمز نیز شناخته می شود یکی از غم انگیز ترین مقاصد سفر به اروپای شرقی است. در سال 1910 خانواده ای اشرافی برای یادبود دو فرزند از دست رفته شان آن را ساختند و کم کم کلیسا به نماد غم از دست رفتن جوانان تبدیل شد.

  • موزه هنرهای ملی بلاروس

موزه ملی هنر به عبارتی خانه فرهنگی بلاروس است که مجموعه اموال و دارایی های آن یکی از بیشترین ها در اروپای شرقی محسوب می شود. در این مجموعه بیش از 30٬000 اثر از هنرمندان بلاروس و خارجی نگهداری می شود. امروزه این موزه علاوه بر گالری هنری به عنوان مرکز مدرن آموزشی، علمی و بنیاد هنر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. موزه همه روزه از ساعت 11 صبح تا 7 عصر باز است.

شهر آلماتی در قزاقستان

بعد از بلاروس جهت بعدی شما آلماتی در کشور قزاقستان است؛ قزاقستان عظیم ترین کشور آسیای میانه شوروی سابق است و با کشورهای روسیه، چین، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان مرز مشترک دارد. این کشور از نظر اندازه نهمین کشور عظیم جهان و دوبرابر مجموع دیگر کشورهای آسیای میانه می باشد.

جاذبه های آلماتی

  • مدئو
  • مرتفع ترین مجموعه ورزشی جهان، کاخی افسانه ای در چشم انداز گردنه که در ارتفاع 1961 متری بالاتر از سطح دریا ساخته شده است. در سال های اخیر عملکرد این زمین اسکیت بطور چشمگیری ارتقا پیدا نموده است. این مکان دوره های مسابقات و رقابت ها در رشته های فوتبال، والیبال، بسکتبال، و دو کوتاه را سپری نموده است. نزدیک ورزشگاه یخی، یک استخر شنا و چند رستوران و کافه نیز وجود دارد.
  • مسجد مرکزی آلماتی
  • در سفر به اروپای شرقی و به ویژه آلماتی نباید بازدید از مسجد مرکزی شهر را از دست داد. بنایی که ساخت آن در سال 1993 آغاز شد و در سال 1999 به بهره برداری رسید. امروز بیش از 7 هزار نفر گنجایش آن است و گنبدی آبی به طول 20 متر و قطر 36 دارد. ارتفاع مناره ها عظیم مسجد نیز 47 متر می باشد. تقریبا هر جای شهر که بایستید بنای باشکوه مسجد را خواهید دید.

شهر ورشو در لهستان

کشور لهستان یکی از تاریخی ترین شهرهای اروپا محسوب می شود و ورشو مهمترین شهر این کشور محسوب می شود. ورشو برای در فصل تابستان کنسرت های زیادی را در فضای باز شهر برگزار می نماید و یک بنای یادبود هم از آهنگساز لهستانی به نام فردریک شوپن ساخته شده است. در شهر قدیمی تعداد رستوران های بین المللی و هلندی به سرعت رو به افزایش است. همچنین در بخش جنوبی جاده سلطنتی یک باشگاه دانش آموزی وجود دارد که فعالیت های فرهنگی شامل کنسرت های هنرمندان جوان، اجراهای تئاتر، به علاوه کنسرت های مردمی و جاز را برگزار می کنند.

جاذبه های ورشو

  • میدان شهر قدیمی
    • میدانی که به اندازه شهر ورشو قدمت دارد و در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است. اگرچه بخشی از آن در شورش های سال 1944 تخریب شد اما کوشش شد تا با همان سبک قدیمی مورد بازسازی قرار گیرد. دور تا دور میدان پر است از کافه ها و رستوران هایی که از جاذبه های سفر به اروپای شرقی محسوب می شوند.
  • کاخ سلطنتی
    • کاخ سلطنتی ورشو قرن 13 در میدان قدیمی شهر با آجرهای سرخ رنگ ساخته شده است. بنای قدیمی با بازسازی های صورت گرفته هنوز شکوه و عظمت خود را حفظ نموده است و از زیبایی های آن می توان به دالان های مرمر و تزئینات گچ بری و شکل مبلمان اتاق ها و تالارهای کاخ اشاره نمود. متاسفانه بیشتر اشیا گران بهای آن توسط ارتش شووری و نازی ها سرقت شده اند و تنها اندکی از آن ها بازگردانده شده است.

شهر پراگ در جمهوری چک

مقصد بعدی که می توانید در سفر به اروپای شرقی از آن دیدن کنید، شهر پراگ است. پراگ شهری از قرن دهم میلادی است که در آن می توانید از ساختمان های تاریخی با معماری های مختلف آن دیدن کنید. شما در هر کجای این شهر که قدم بزنید جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد، میدان قدیمی شهر با کلیسای Tyn و ساختمان شهرداری با ساعت مشهورش یا پل چارلز، معماری های منحصر به فرد در همه جهات شما را احاطه می کنند. بهترین زمان برای سفر به چک را می توان فصل بهار دانست که هم هوا ملایم و مطبوع است و هم درختان شکوفه نموده اند و منظره زیبایی در پیش رو است.

جاذبه های پراگ

  • قلعه پراگ
  • یکی از جاذبه های سفر به اروپای شرقی برای علاقه مندان به جهانی ادبیات قلعه پراگ است. فرانتس کافکا مدتی در آن زندگی نموده است و بعضی از کتاب هایش را همین جا نوشته است. قلعه پراگ در حدود سال 880 میلادی توسط پرینس بوریووج ساخته شد، هر کدام از بناهایی که امروز در این قلعه باشکوه می بینید در دوره های مختلف ساخته و بارها بازسازی شدند.
  • میدان قدیمی
  • مرکز شهر قرون وسطایی پراگ، روز و روزگاری بازاری پررونق بوده است. این میدان پربازدیدترین نقطه از جاهای دیدنی پراگ است. از جاذبه های دیدنی شهر که در میدان قرار دارند می توان به ساعت نجومی، کنیسه الدنیو، کاخ روکوکو کینسکی و ساختمان های زیبا و تماشایی آن اشاره نمود.

شهر برلین در آلمان

در سفر به اروپای شرقی شهر برلین از دیگر مقاصدی است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید. برلین ارزان ترین شهر اروپا است و می توانید در آن از موسیقی های خیابانی و غذاهای لذیذی این شهر نهایت لذت را ببرید. برلین، پایتخت و نماد آلمان هنرمندان، افراد خلاق، کارآفرینان، صاحب نظران است و همه آن ها این شهر را خانه خود می دانند. این تنوع باعث می شود که دیگر نتوان برلین را شهری محدود نامید.

جاذبه های برلین

  • دروازه براندنبورگ

پادشاه فردریک ویلهلم دوم در سال 1791 برای پاسخ به طاق پیروزی پاریس دروازه براندنبورگ را احداث کرد و یکی از تماشایی ترین مناطق دیدنی در سفر به اروپای شرقی محسوب می شود. این دروازه براندنبورگ بود که باعث شد شوروی، شرق و غرب برلین را از بقیه جهان جدا بکند و همچنین رویدادهای مهم دیگری از جهانی سیاست را به چشم خود دیده است.

  • جزیره موزه

5 موزه مشهور جهان در جزیره موزه برلین قرار دارند که بین سال های 1830 تا 1930 توسط مشهورترین معماران احداث شده اند. مجموعه از سال 1999 در میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است. این پنج موزه عبارتند از: موزه پرگامون، موزه آلتز یا موزه قدیمی که در لوستگارتن با مجسمه نیم تنه ای از ملکه نفرتیتی معروف شده و مجموعه ای از آثار باستانی مصر در آن نگهداری می شود، گالری ملی آلتی که نقاشی هایی از قرن نوزدهم را دارد، موزه بود با مجموعه ای از مجسمه های بسیار عالی و هنرهای روم شرقی و پنجمین آن ها هم موزه نویزه می باشد.

شهر وین در اتریش

وین پایتخت کشور اتریش یکی دیگر از مقاصدی است که پیشنهاد می کنیم در طول سفر به اروپای شرقی به آن سر بزنید. این شهر بناهای تاریخی متعدد، قصرها و موزه های با شکوه همگی یادآور شکوه و عظمتی هستند که در این شهر وجود داشته است. ستون های حکاکی شده، برج های یادبود و کلیساهای زیبا با نقاشی های دیواری مبهوت کننده تنها گوشه کوچکی از جذابیت های وین است، که علاقه مندان به هنر و معماری های سبک باروک می توانند در این شهر فقط لذت ببرند.

جاذبه های وین

  • هافبورگ

مجموعه ای که از سال 1275 تا به حال محل سکونت حکومت امپراطوری هابسبورگ بوده است. مساحت آن 59 هکتار است و دارای 18 ساختمان، 19 حیاط و 2٬600 اتاق می باشد. از جاذبه های اصلی آن می توان به، آپارتمان سلطنتی، موزه سی سی، مجموعه نقره موجود در آن، نمازخانه سلطنتی بورگ کاپل، موزه تاریخ طبیعی، کتابخانه ملی اتریش و خزانه هافبورگ با مجموعه عظیم لباس های فاخر سلطنتی و امپراطوری مقدس روم اشاره نمود.

  • قصر بلودر

مجتمعی شامل دو ساختمان باشکوه که به سبک باروک ساخته شده اند باغی زیبا آن ها را از هم جدا می نماید و یکی از تماشایی ترین مقاصد سفر به اروپای شرقی محسوب می شوند. امروزه مجموعه های هنری ارزشمندی از هنرمندان برجسته ای چون ونگوگ و کلیمْت در این جا نگهداری می شوند.

شهر زاگرب در کرواسی

شهر زاگرب در کرواسی شاید چندان مقصد شناخته شده ای برای گردشگران ایران نباشد اما در همان نگاه اول می توان فهمید هر آنچه که از یک شهر اروپایی انتظار دارید را می توانید در این شهر پیدا کنید، از فرهنگ و هنر و تاریخ گرفته تا موسیقی و غذاهای لذیذ و سواحل زیبا. زاگرب شهر عظیمی نیست اما به اندازه ای دیدنی و دلنشین است که قویا سفر به زاگرب پیشنهاد می شود پس تعجبی هم ندارد که تعداد گردشگران شهر روز به روز در حال بیشتر شدن باشد. اصلا زاگرب ساخته شده تا در کوچه و خیابان های بی نهایت دلنواز آن قدم بزنید و لذت ببرید.

جاذبه های زاگرب

  • کلیسای جامع
  • این کلیسا یکی از نمادهای زاگرب و از مهم ترین اثار تاریخی شهر است که در سفر به شرق اروپا نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این شاهکار معماری یکی از نمادین ترین و دیدنی ترین بناهای شهر است. زیبایی خیره کننده کلیسا از یک زلزله جان سالم به در برده و بارها بازسازی و بازسازی شده است تا در نهایت به یک بنای نئوگوتیک تبدیل شده است. فضای داخلی کلیسا هم به اندازه فضای خارجی آن، دیدنی است. شاید جالب ترین بخش این کلیسا، برج های دو قلوی آن باشد که از فاصله خیلی دور هم قابل مشاهده است.
  • چشم زاگرب
  • سکوی بازدید چشم زاگرب، مکانی برای تماشای چشم اندازهای دیدنی از شهر است. در این سکوی بازدید نمای تماشایی از شهر را خواهید دید. منظره ای بیاد ماندنی که در آن، آثار تاریخی و آسمان خراش های مدرن شهر قابل مشاهده است.

شهر آمستردام در هلند

خوب سفر به اروپای شرقی به یکی از هیجان انگیزترین بخش های خود رسیده و آن هم آمستردام است. این شهر دیدنی که اهالی آن را به طور کلی با دوچرخه در خیابان مشاهده خواهید کرد، از جمله جذاب ترین شهرهای کشور هلند است و بغیر از کافی شاپ ها و نورهای قرمز رنگی که در آن وجود دارد می توانید در خیابان سنگ فرش شده آن در کانال های زیبا منظره شهر را مشاهده کنید.

بهترین زمان برای سفر به آمستردام فصل تابستان است و به طور معمول گردشگران زیادی هم در این موقع از سال در این شهر حضور دارند.

جاذبه های آمستردام

  • کانال های آمستردام
  • در جوار کانال های بسیار آمستردام، خانه های زیبایی که بیشتراً مربوط به قرن هفدهم می باشند به چشم می خورد. با وجود اینکه این کانال ها در اصل به دلایل مالی ساخته شده بودند، ولی امروزه تبدیل به عظیم ترین جاذبه گردشگری آمستردام شده اند.
  • بازار گل آمسترام
  • در سفر به اروپای شرقی و به ویژه کشور هلند نمی توان از تماشای گل ها صرف نظر کرد. بازار شناور گل آمستردام در سال 1862 احداث شده و طیف وسیعی از لاله های سنتی تا گل های شمعدانی و درختان سرو و سایر گیاهان کمیاب منطقه در آن دیده می شود.

شهر بوداپست در مجارستان

بوداپست عظیمترین شهر کشور مجارستان است و یکی از مقاصد عالی گردشگری برای کسانی علاقمند به کشف جاذبه های جدید در اروپا هستند، به شمار می رود. بوداپست بدلیل معماری های دیدنی، تاریخ پر فراز و نشیبی و غذاهای خوشمزه ای که دارد شهری سراسر لذت است. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری ضروری است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید.

جاذبه های بوداپست

  • حمام های آب گرم سیچینی
  • شهر بوداپست پر از چشمه های درمانی و آب گرم است و به همین دلیل به آن لقب شهر آبگرم را داده اند. در این میان حمام های آب گرم سیچنی از بقیه مشهورتر هستند و تجربه ای به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم خواهند زد.
  • قلعه فیشرمن
  • یکی از دیدنی های سفر به اروپای شرقی که در سال 1902 و به سبک نئو گوتیک و نئو رمانسک ساخته شده است و منظره ای تماشایی به رودخانه دانوب و ساختمان مجلس مجارستان دارد. بازدید از آن رایگان بوده و برای عکاسی انتخابی عالی می باشد.

شهر کراکوف در لهستان

کراکوف شهری عظیم و بسیار دیدنی در کشور لهستان است که در گذشته پایتخت این کشور هم محسوب می شده است. در حقیقت عده زیادی از افراد لهستان را با شهر ورشو می شناسند، اما باید بگوییم که کراکوف از لحاظ جاذبه های دیدنی چند پله از ورشو بالاتر است و همچنین ضروری است بدانید که این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. اما در کنار شرکت در این جشن ها، از غذا های خوشمزه و بُعد تاریخی شهر نیز لذت ببرید. همچنین اردوگاه آشویتس (عظیمترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی در لهستان) در این منطقه واقع شده است.

جاذبه های کراکوف

  • میدان بازار اصلی
  • بازاری که قدمت آن به قرن 13 میلادی باز می شود و 40٬000 متر مربع وسعت دارد. اطراف میدان پر است از خانه های زیبا و قدیمی و کافه و رستوران که موجب شده گشت و گذار در آن یکی از به یاد ماندنی ترین تفریحات سفر به اروپای شرقی باشد.
  • کارخانه اسکار شیندلر
  • اگر به جهانی سینما علاقه مند باشید حتما فیلم معروف استیون اسپیلبرگ به نام فهرست شیندلر را دیده اید. اسکار شیندلر کسی بود که استخدام لهستانی ها در کارخانه اش جان صدها نفر را نجات داد. این کارخانه امروز تبدیل به موزه شده است و اطلاعات جالبی از جنگ جهانی دوم را در اختیارتان قرار می دهد.

شهر پلودیو در بلغارستان

دومین شهر عظیم بلغارستان پلودیو است که در جهت سفر به اروپای شرقی یکی از مقاصدی است که باید به آن سفر کنید. با دو قسمت قدیمی و مدرن گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. قدمت شهر پلودیو به 9000 سال پیش بر می شود. شهر پلودیو در کشور بلغارستان یکی از مهم ترین مراکز تمدن جهان باستان در اروپا به شمار می رفته است. البته نام های گوناگونی برای این شهر از گذشته تا کنون انتخاب شده است، که همین موضع نشان دهنده تاریخ عظیمی است که این شهر دارد. همچنین این شهر به عنوان محلی برای برگزاری کنفرانس های بین المللی، جشنواره ها، نمایشگاه ها، سمپوزیوم ها و اجتماعات بین المللی شناخته شده است. در طول برگزاری چنین رویداد هایی به سختی می توان یک اتاق خالی در هتل های این شهر پیدا کرد. پس بهتر است از قبل جا رزرو کنید.

جاذبه های پلودیو

  • آمفی تئاتر تاریخی
  • آمفی تئاتر تاریخی که به تئاتر رومی ها نیز شهر دارد تقریبا از گذر تاریخ جان سالم به در برده و شکل اولیه خود را حفظ نموده است. در دوران رم باستان از آن برای تجمعات عمومی و سرگرمی هایی مانند نبرد گلادیاتورها استفاده می شده است، هنوز هم شب های تابستان گاهی کنسرت های موسیقی متنوعی در آن برگزار می شود.
  • موزه باستان شناسی
  • با توجه به آن که پلودیو یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است و قدمت آن به چندین سده پیش از میلاد مسیح باز می شود، موزه باستان شناسی شهر حرف های بسیاری برای گفتن دارد. در این مورد از دیدنی های سفر به اروپای شرقی حدود 100٬000 شی و اثر تاریخی نگهداری می شود.

بازدید از شهر رم و منطقه چینکوئه تره در ایتالیا

پیشنهاد می کنیم که در طول مدت زمانی که در سفر به اروپای شرقی هستید، پیشنهاد می کنیم که بازدید از دو شهر رم و منطقه چینکوئه تره را نباید فراموش کنید. خیابان های کوچک رم که به راحتی نمی توان در آن ها قدم زد، فضای شهر را رویایی نموده اند. حتما از منطقه تراستور (Trastevere) دیدن کنید. در این منطقه با فرهنگ ایتالیا به خوبی آشنا خواهید شد.

منطقه چینکوئه هم مجموعه ای از صخره ها است که می توانید با کوهنوردی در آن تجربه بسیار جذابی را تجربه کنید، برای چالش بیشتر به آرامی از صخره ها بالا روید. یا تنها روی خط ساحلی قدم بزنید.

جاذبه های رم

  • کولوسئوم و طاق کنستانتین
  • کولوسئوم سازه عظیم به جا مانده از دوران رم باستان که امروز هم نماد شهر رم است سال 72 میلادی ساخته شده است. کلوسئوم بنای عظیمی است که مردم برای سرگرمی در آن گرد هم می آمند. هر طبقه مختص طبقه متفاوتی از جامعه بود. عظیمان سلطنت و مقامات عالی امپراطوری برای تماشای بازی ها و مراسمات در پایین ترین طبقه، خانواده های اشرافی رومی در طبقه دوم و مردم عادی در طبقات سوم و چهارم می نشستند.
  • پانتئون
  • پانتئون نیز از دیگر دیدنی های تاریخی سفر به اروپای شرقی است که 2 هزار سال عمر نموده است وعلی رغم کاربردهای متفاوت در طول تاریخ در محل دفن بعضی از پادشاهان و سرشناسان ایتالیایی است. جالب است بدانید این سازه بهترین یادمان روم باستان از نظر سلامت به شمار می آید. اینکه چطور پانتئون توانست از حمله بربرها جان سالم به در ببرد برای همواره یک راز ماند، چرا که تمام آثار رومی ها در طی این حملات ویران شدند.

جزایر یونان

این جزایر قطب گردشگری تابستانه اروپا است. جزایر کاس و کرت مقاصد محبوب انگلیسی ها هستند. جزیره سادورینی اهمیت تاریخی دارد، میکونوس جزیره ای لوکس و پاروس جزیره ای آرام و ساکت است. با وجود صد ها جزیره، شما می توانید مکان مورد علاقه خود را بیابید.

نکاتی که باید قبل از سفر به شرق اروپا بدانید!

محدوده شینگن را بشناسید!

اول از همه باید بدانید که برای سفر به کشورهایی که در قاره اروپا قرار دارند ضروری است که ویزای شینگن داشته باشید. از همین رو برای جمع آوری مرزها و لغو محدودیت های مربوط به بازدیدکنندگان به اتباع یکدیگر اجازه می دهند که برای مدت محدود 90 روزه که می تواند تا 180 روز نیز ادامه داشته باشد و به خاک یکدیگر شفر کنند. شما با داشتن ویزای شینگن قادر خواهید بود به کشورهای عضو این قرارداد بدون دردسر و بر اساس مدت زمان ذکر شده در ویزایتان سفر کنید.

زمان کافی را برای استراحت و کسب آرامش اختصاص دهید!

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین مواردی که سبب می شود شما سفر خوبی را تجربه کنید این است که به اندازه کافی استراحت کنید. پس گفتنی است که بگوییم از قبل نسبت به برنامه ریزی دقیق سفر خود اقدام نموده و همچنین اطلاعات لازم را درباره فاصله شهرها و نوع زمان بندی حرکت قطارها کسب کنید.

اولویت های برنامه سفر خود را معین کنید!

پیش از آغاز سفر، خود نسبت به تهیه فهرست کارهایی که می خواهید در سفر انجام دهید اقدام نموده و این کارها را به ترتیب اولویت تقسیم بندی کنید.

بهترین جهتها را شناسایی کنید!

پیشنهاد می کنیم که قبل از آغاز سفرتان یک نقشه و برنامه مناسب از جهت مورد را تهیه کنید. به این ترتیب شما از پیمودن جهتهای اضافه و بازگشت احتمالی در بعضی راه ها نجات پیدا می کنید.

تمامی گزینه های حمل و نقل را در نظر داشته باشید!

یکی از مهمترین مواردی که در سفر به اروپای شرقی باید در نظر داشته باشید این است که میزان هزینه های خود را کاهش دهید. برای این منظور لازم که هزینه های مروبط به حمل و نقل به شدت کنترل دهید تا سفر مالی را در پیش داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که در بسیاری از شهرها و مناطق ساحلی اروپا شما می توانید خطوط کشتیرانی مناسبی را پیدا کنید که شما را با قیمت و امکانات مناسبی به مقصد خواهند رساند. بنابراین زمانی که قصد رفتن به شهر دیگری را دارید، به صورت غیر ارادی تنها به فکر پیدا کردن نزدیک ترین فرودگاه نباشید.

چمدان هایتان را با وسایل غیر ضروری پر نکنید!

به خاطر داشته باشید که هدف شما از سفر، لذت بردن است؛ نه اینکه صرفا به عنوان یک ماموریت، فهرست کارهایی که باید انجام دهید را خط بزنید. بنا براین بهتر است از بردن وسایل غیر ضروری و دست و پا گیر با خود پرهیز کنید.

از تور های شهری رایگان بهره ببرید!

همراه پیاده یکی از بهترین تفریح ها محسوب می شود، حال چه برسد که شما در کشوری جدید باشید و بخواهید در خیابان های ناشناخته آن اقدام به پیاده روی کنید قطعا تجربه جالبی خواهد بود. گفتنی است که بگوییم در بیشتر کشورهای اروپای تورهای رایگان پیاده روی برگزار می شود که می توانید برای دیدن جاذبه های مختلف، آشنایی با تاریخ و فرهنگ مردم آن شهر اقدام نمایید.

کارت جهانگرد شهر بگیرید!

حتما توجه داشته باشید که در سفر به کشورهای خارجی حتما کارت های جهانگردی آن شهر مقصد را تهیه کنید. این کارت ها می توانند کاهش چشمگیری در هزینه های سفر شما داشته باشند. با استفاده از این کارت از امکاناتی چون جاذبه های گردشگری و تور های شهری، سیستم حمل و نقل عمومی و بعضی رستوران ها و فروشگاه های عظیم به رایگان استفاده نموده و یا تخفیف بگیرید با این کارت می توانید پول زیادی را ذخیره می کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 301

به "راهنمای سفر به اروپای شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اروپای شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید