برترین سوغاتی های بمبئی ، در سفر به بمبئی چی بخریم؟

به گزارش دکترای اقتصاد، بمبئی بزرگ ترین بندر هندوستان و مرکز تجاری و مالی این کشور محسوب می گردد. این بندر بزرگ دارای فروشگاه ها و مراکز خرید و بازارهای محلی زیادی است از این رو، جاذبه های گردشگری بمبئی بسیار زیاد هستند. در سفر به بمبئی میتونید در فروشگاه ها انواع کالاها و محصولات برندهای معتبر جهان، جدیدترین و بروزترین لباس ها، انواع خوراکی ها، جواهرات و زیورآلات و... را مشاهده کنید. اگر علاقه مند به گشت و گذار در بازار و خرید هستید، بمبئی شهری رویایی و ایده آل برای شماست. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با معروف ترین و برترین سوغاتی های بمبئی آشنا شوید.

برترین سوغاتی های بمبئی ، در سفر به بمبئی چی بخریم؟

عرضه لباس های برند

لباس یا کیف و کفش کالاهایی هستند که معمولا به عنوان سوغاتی انتخاب می شوند. اگر قصد خرید لباس برای خود یا دوستانتان را دارید بمبئی برترین مکان برای خرید لباس است. بمبئی مشهور به شهر برندهای بین المللی مد است. در مراکز خرید بمبئی می توانید جدیدترین مد های طراحی شده به وسیله برندهای برتر داخلی و خارجی را خریداری نمایید.

زیورآلات طلا و نقره

هندوستان بزرگ ترین بازارهای فروش در جهان را داراست. اگر به خرید جواهرات علاقه دارید، می توانید زیباترین مدل های جواهرات سنتی و مدرن را در بازارهای این کشور پیدا کنید. بزرگ ترین طراحان زیورآلات در جهان، محصولات خود را در بمبئی ارائه می نمایند. برای خرید زیورآلات می توانید به Zaveri Bazaar مراجعه نمایید. این مرکز مشهورترین بازار زیورآلات و جواهر هند می باشد.

عطر، عود و روغن های معطر

عطر یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین هدایا در بین افراد می باشد. در بازارهای بمبئی می توانید عطر های متنوع را در بسته بندی های زیبا تهیه کنید. عود و روغن های معطر نیز محصولات معروف دیگری هستند که در بازارهای این شهر به فروش می رسند و از سوغاتی های بمبئی هستند.

آلات موسیقی

اگر در بین دوستان و نزدیکان خود کسی را دارید که علاقه مند به موسیقی است، می توانید آلات موسیقی سنتی بمبئی را به عنوان هدیه برای او ببرید که یکی از مجذوب کننده ترین سوغاتی های بمبئی هستش. آلات موسیقی سنتی و دست ساز می تواند یک یادگاری خوب از سفر به هند باشد.

اجناس چوبی منبت کاری

صنایع دستی از جمله کالاهای مجذوب کنندهی است که می توانید به عنوان نماد یک شهر یا کشور بخرید. بازارهای بمبئی عرضه نماینده انواع اجناس چوبی باکیفیت مزین شده به هنر زیبای منبت است که برای سوغاتی بسیار مناسب است.

لوازم عتیقه

اگر به جمع آوری عتیقه جات علاقه مندید، وسایل قدیمی و عتیقه برترین سوغاتی برای شماست. انواع ساعت های قدیمی، تابلو های نقاشی، ظروف قدیمی و... را از بازار های بمبئی و فروشگاه های عتیقه فروشی تهیه کنید.

چای

چای هندوستان بسیار مشهور است. می توانید چای ارگانیک هندوستان را به عنوان یک سوغاتی خوب برای خود یا عزیزانتان خریداری نمایید. نکته جالب توجه این که چای ها در بسته بندی های مجذوب کننده و زیبا ارائه می شوند که برای هدیه دادن نیز مناسب می باشند.

ادویه هندی

اگر با آشپزی و غذاهای هندی آشنایی داشته باشید، می دانید که غذاهای هندی پرادویه و تند هستند. بازارهای هند پر از ادویه های با کیفیت است که در تنوع بالایی به فروش می رسد. عطر و طعم ادویه های هندی با همه جای جهان فرق دارد، از این رو برترین انتخاب برای سوغاتی می باشد.

آچار هندی

اگر قصد دارید یک سوغاتی ارزان تهیه کنید، آچار (Achaar) هندی را از قلم نیاندازید. آچار نوعی چاشنی هندی است که با ترکیبی از انواع میوه ها و سبزیجات در آب نمک و روغن تهیه می گردد. مزه این چاشنی مانند غذاهای هندی تند است.

عروسک های کنداپالی

کنداپالی (Kondapalli) عروسک رنگی ساخته شده از سرامیک و چوب می باشد. این عروسک ها شبیه به خدایان و الهه های باستانی هند هستند. اگر در پی یک یادگاری و نمادی هستید که خاطره سفر به هند را برای شما زنده کند، می توانید این عروسک ها را خریداری و با خود به منزل ببرید.

روغن اکالیپتوس

اکالیپتوس گیاهی است که در طب سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. روغن این گیاه در هنگام سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. برترین و باکیفیت ترین روغن های اکالیپتوس را می توانید از بازارهای بمبئی تهیه نمایید.

شیرینی های هندی

این شیرینی ها با مواد اولیه مختلف و در رنگ ها و طعم های متفاوت تهیه می شوند و تنوع بالایی دارند. خرید یک جعبه شیرینی هندی به عنوان سوغاتی برای دوستانتان می تواند انتخابی خوب و ارزان ای برایتان باشد. بعلاوه می توانید با این شیرینی ها از مهمانان خود نیز پذیرایی کنید.

ساری

ساری لباس سنتی مردم هندوستان است. این لباس سنتی در جنس های مختلف و طراحی ها و رنگ های متفاوت در تمامی بازارهای هند به چشم می خورند. تنوع ساری ها بسیار بالاست و این تنوع قطعا انتخاب را برای شما سخت خواهد نمود. ساری ها را در مدل های سنتی و مدرن می توانید در سفر به بمبئی بخرید.

النگو

اگر از هواداران فیلم های هندی باشید، حتما النگوهای رنگی زیبا را در دستان بانوان هندی دیده اید. این النگوهای چوبی و شیشه ای که با رنگ ها و نقش های زیبا طراحی شده اند در تمامی مراکز خرید و بازارهای هند یافت می شوند. النگو های هندی یک هدیه مناسب و ارزان برای دوستان و عزیزانتان در سفر به بمبئی خواهد بود.

کتاب

اگر اهل مطالعه هستید یا دوستانی دارید که عاشق کتاب هستند، قطعا برترین سوغاتی برای شما کتاب خواهد بود. کتاب در هندوستان به قیمتی بسیار ارزان تر نسبت به اروپا و آمریکا به فروش می رسد پس در سفر به بمبئی حتما کتاب بخرید.

انواع پارچه و شال

پارچه های رنگارنگ با جنس های مختلف یکی دیگر از سوغاتی های بمبئی است. رنگ های مجذوب کننده و متنوع شال های ابریشمی و پشمی هندی شما را مجذوب خود خواهد نمود. پیشنهاد می کنیم خرید شال ها و پارچه های رنگی را از دست ندهید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1556

به "برترین سوغاتی های بمبئی ، در سفر به بمبئی چی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سوغاتی های بمبئی ، در سفر به بمبئی چی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید