بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی اصفهان در هفته دولت

به گزارش دکترای اقتصاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی در استان و ایجاد اشتغال برای 400 نفر، هم زمان با هفته دولت خبر داد.

بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی اصفهان در هفته دولت

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون اله یاری امروز 29 مردادماه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، از مجموع این 55 طرح، 50 طرح از مجموع طرح های قابل بهره برداری متعلق به صنعت گردشگری و پنج طرح مربوط به راه اندازی کارگاه های صنایع دستی است.

او با اشاره به تلاش در راستای نهادینه کردن گردشگری در پهنه استان، با هدف نجات بخشی آثار تاریخی، اضافه نمود: 50 طرح گردشگری بیشتر در شهرستان های اصفهان، کاشان، نطنز، نائین، خور و بیابانک، اردستان و سمیرم در راستای توازن و توزیع منطقی گردشگری در مناطق مختلف استان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تأکید کرد: بیشتر طرح های گردشگری قابل افتتاح در هفته دولت شامل سفره خانه سنتی، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بوم گردی است که با مشارکت فعال بخش خصوصی و با هدف نجات بخشی بیش از 50 اثر تاریخی همچون قلعه، کاروانسرا و خانه های تاریخی به بهره برداری می رسد.

او در ادامه به طرح های قابل افتتاح حوزه صنایع دستی اشاره کرد و اضافه نمود: در طول ایام پاسداشت هفته دولت، پنج طرح در حوزه ترویج صنایع دستی شامل پنج کارگاه صنایع دستی در رشته هایی همچون مینا، سفال و بافته های داری در شهرستان های دولت آباد، زواره، مهرگرد به بهره برداری می رسد.

اله یاری شرح داد: 55 طرح گردشگری و صنایع دستی استان با سرمایه ای بالغ بر 1600 میلیارد ریال، با مشارکت بخش خصوصی و با فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم برای 400 نفر در طی هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 536

به "بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی اصفهان در هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی اصفهان در هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید