تعاملات جدی میان استان قزوین و سایر کشور ها در دستور کار قرار گیرد

به گزارش دکترای اقتصاد، استاندار قزوین گفت: تعاملات جدی و خواهرخواندگی میان استان قزوین و سایر کشور ها در دستور کار قرار گیرد.

تعاملات جدی میان استان قزوین و سایر کشور ها در دستور کار قرار گیرد

محمد مهدی اعلایی استاندار در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: تفاهم نامه های متروک شده از گذشته باید فعال تر شوند و در کنار ان تعاملات جدی و خواهرخواندگی میان استان قزوین و سایر کشور ها در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه نمود: با تعاملات مالی و ایجاد زیرساخت ها و بعلاوه با تکیه بر راه اندازی دفتر پلیس بین الملل در استان قطعا شاهد رشد و توسعه دیپلماسی مالی دولت سیزدهم خواهیم بود.

وی اضافه نمود: به برکت همدلی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی شاهد رویداد های خوب مالی در استان هستیم.

استادار گفت: در حوزه تجارت خارجی باید ظرفیت های موجود احصا و توسعه یابد و برای تسهیل ارتباطات با بازار های هدف خارجی و جذب سرمایه گذاران خارجی و دعوت هیئت های تجاری و مالی کوشش کنیم.

اعلایی اضافه نمود: در حوزه نمایندگی وزارت خارجه برای توسعه مالی استان باید شاهد کوشش های گسترده باشیم و با توجه به راه اندازی دفتر وزارت خارجه در اتاق بازرگانی امیدواریم شاهد شرایط مناسب تعاملات مهم بین المللی باشیم.

استاندار گفت: تصمیم گیرندگان خارجی مقیم کشور تردد بیشتری به استان قزوین داشته باشند و زمینه های توسعه تجارت با سایر کشور ها را باید داشته باشیم و نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین در این زمینه فعال تر گردد.

اعلایی اضافه نمود: با برنامه ریزی مناسب و افزایش تعاملات تجاری با کشور های جهان باید وارد باشگاه میلیارد دلاری ها شویم و وزارت خارجه هم باید در این زمینه فعال تر گردد.

وی تاکید نمود: اخبار سرمایه گذاری های خارجی در استان و ورود هیئت های تجاری خارجی برای رشد و توسعه مالی به اطلاع عموم برسد.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1515

به "تعاملات جدی میان استان قزوین و سایر کشور ها در دستور کار قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاملات جدی میان استان قزوین و سایر کشور ها در دستور کار قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید