تماشای این جاذبه ها را در قطر از دست ندهید

به گزارش دکترای اقتصاد، جاذبه های قطر

شبه جزیزه قطر در خلیج فارس واقع شده است. این شبه جزیره علی رغم کوچکی زیبایی های جالب و کم نظیری را در خود جای داده است. به طور حتم تماشا این جاذبه ها می تواند جذابیت سفر را برای شما دوچندان کند.

تماشای این جاذبه ها را در قطر از دست ندهید

دژ الزباره

این دژ دقیقا در وسط ناکجاآباد ساخته شده است و پیش از این که بتوانید این قلعه مهیب را در افق پیش روی خود مشاهده کنید، باید کیلومترها شن و ماسه کویری را پشت سر بگذارید. زیبایی این قلعه در دورافتاده بودن آن است و می توانید با سوارشدن بر پشت شتر به سراغ رفتن به سوی این دژ بروید. هنگامی که در زیر سایه این قلعه می ایستید، می توانید حس ارتباط با یک جریان تاریخی تاثیرگذار و بزرگ را تجربه کنید. دژ الزباره برای ارائه امکان درک بهتر از تاریخچه خود معمولا نمایشگاه هایی را در خود جای می دهد. این قلعه حس خشوع را به شما القا می کند و با حضور در آن حس می کنید که چیزی در وجود این قلعه است که موجب می گردد در کوچک یافتن خود حسی فوق العاده را بیابید.

شهرالشمال، قطر

موزه الوکره

موزه الوکره نیز یکی دیگر از بناهایی است که برترین معماری های قطر را به نمایش می گذارد. موزه های قطر بسیار شگفت انگیز هستند و آثار هنری و صنایع دستی و جزئیاتی چشمگیر از تاریخ قطر را به نمایش می گذارند. با این وجود برای درک زیبایی این موزه حتی نیازی به ورود به آن نخواهید داشت. تنها کافی است تا به زیبایی منحصر به فرد بنای این موزه چشم بدوزید. این دژ قدیمی دارای کیفیت ظاهری وهم آوری است که به طور عجیبی فریبنده به نظر می رسد. این مجذوب کنندهیت رازآلود موجب می گردد تا شما به صورت ناخودآگاه مسحور این بنا شده و آن را تحسین کنید.

موزه الوکره، الوکره، قطر

سنگ نگاره های الجساسیه

منطقه مرموز الجساسیه، یکی از مجذوب کننده ترین مکان های قطر است. مرموز بودن این منطقه به دلیل وجود سنگ نگاره هایی پیچیده و غیرقابل درک است که در سنگ های آن به چشم می خورند زیرا کنده کاری هایی به این شکل؛ بسیار کمیاب هستند. گفته می گردد که این کنده کاری ها در حقیقت نوعی از نشانه هستند و شکل های آن ها نمایانگر حیوانات، قایق ها و گل ها هستند. بسیاری از طرح ها و نقش ها قابل تشخیص نیستند و معنی آن ها هنوز به عنوان یک راز سر به مهر باقی مانده است. گفته می گردد که این سنگ نگاره ها، صدها سال قدمت دارند و نوع حفظ شدن آن ها در طبیعت بسیار ویژه است

سنگ نگاره های صخره ای الجساسیه، الشمال، قطر

منبع: الی گشت
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1436

به "تماشای این جاذبه ها را در قطر از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای این جاذبه ها را در قطر از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید